اخبار قانون‌گذاری

ریپل در انتظار یک جنگ طولانی‌مدت با کمیسیون بورس و اوراق بهادار

آیا جنگ میان ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ادامه دارد؟

 

دنیای رمزارزها با دادگاه‌ها و مشاجرات قضایی غریبه نیست و یکی از پرتوجه‌ترین پرونده‌های اخیر، پرونده قضایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مقابل ریپل است. 

وکیل پرونده ریپل، جان دیتون، اخیراً در یک پست در X (تویتر سابق) به روند بلندمدت این دادگاه قضایی اشاره کرد و احتمال داد که این جنگ به درازا خواهد کشید و عوامل تاثیرگذار بر نتیجه آن را برشمرد.

به گفته او، این جنگ دادگاهی طولانی ممکن است به مدت یک سال یا حتی بیشتر طول بکشد، زیرا طرفین درگیر مسائل پیچیده‌ای در این پرونده شده‌اند. دیتون می‌گوید که چشم‌انداز توافق طرفین بسیار دور به نظر می‌رسد، مگر این که برخی شرایط خاص برآورده شوند. 

دیتون به یک نکته مهم در مورد این پرونده اشاره می‌کند: «تاکنون صحبت مفیدی در مورد توافق بین مدیران ارشد ریپل (برد گارلینگهاوس و کریسلارسن) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار صورت نگرفته است.» 

او اشاره کرده که SEC خواستار پرداخت جریمه‌ای به ارزش ۷۷۰ میلیون دلار شده و درخواست مبلغی به این مقدار مسیر توافق بین طرفین را پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌کند. 

همچنین این مرحله توافق بر سر جریمه شامل گذراندن یک فرآیند قانونی دقیق و وسیع است که به گونه‌ای می‌توان گفت طی کردن این روند به اندازه گذراندن یک دادگاه دوم طول خواهد کشید. این مرحله شامل اظهارنامه‌ها، درخواست‌های اسناد، بازرسی ایمیل‌ها، بررسی اسناد مالی و بازرسی تراکنش‌ها و معاملات مختلف از جمله معاملات مرتبط با ODL است. 

دیتون اظهار می‌کند که از سوی دیگر، استراتژی ریپل ممکن است شامل تلاش‌هایی برای کاهش پنالتی ۷۷۰ میلیون دلاری باشد، مانند استثناء قائل شدن برخی از این معاملات و به حداقل رساندن هزینه‌های اضافی.

او همچنین با ارجاع به پرونده LBRY، شباهت‌هایی در اقدامات گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار را در برخی از پرونده‌ها پیش می‌کشد که در آن ابتدا این نهاد قانون‌گذاری جریمه‌ای قابل توجه مطالبه می‌کرده اما در نهایت پس از هشت ماه پرداخت هزینه‌های سنگین دادگاه با جریمه‌ای بسیار کمتر توافق کرده است. این مثال نشان می‌دهد که امکان مذاکره و توافق نیز وجود دارد.

یک عامل کلیدی که ممکن است بر نتیجه پرونده ریپل تأثیر بگذارد، پرونده SEC در مقابل صرافی کوین‌بیس است. دیتون می‌گوید که اگر کوین‌بیس در درخواست خود برای رد پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار موفق باشد، ممکن است این کمیسیون رویکرد خود را نسبت به پرونده‌های دیگر مرتبط با رمزارزها بازنگری کند. 

این اتفاق ممکن است مسیری برای توافق بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار فراهم کند؛ اما اگر درخواست کوین‌بیس ناموفق باشد، توافق با ریپل غیرممکن به نظر می‌آید. در این میان، رویداد مهمی که باید دنبال کنیم مناظره شفاهی در مورد درخواست کوین‌بیس است که در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴ صورت می‌گیرد. تصمیم نهایی در مورد این درخواست در مدت ۶۰ تا ۱۲۰ روز پس از آن اتخاد می‌شود. 

در این مدت، ریپل مجبور به پرداخت هزینه‌های قضایی قابل توجهی برای جلسات دادگاه خواهد شد تا همواره تلاش کند که پنالتی ۷۷۰ میلیون دلاری مطالبه‌شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار را کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا