اخبار قانون‌گذاری

قوانین نظارتی جدید سنگاپور برای استیبل کوین‌ها

استیبل کوین‌ها می‌توانند به وسیله مبادله قابل اعتماد برای حمایت از نوآوری تبدیل شوند.

 

سازمان مالی سنگاپور (MAS) روز سه‌شنبه از قوانین نظارتی جدید خود برای استیبل کوین‌ها رونمایی کرد. دولت سنگاپور قصد دارد به یک قطب جهانی برای صنعت کریپتو تبدیل شود. 

در اطلاعیه این سازمان در روز سه‌شنبه آمده است که مقررات پیشنهادی در مورد استیبل کوین‌های تک ارزی (SCS) صادر شده در سنگاپور اعمال خواهد شد. SCS به دلار سنگاپور یا مجموعه ۱۰ ارز، از جمله دلار آمریکا، یورو و پوند انگلیس متصل خواهد شد.

بر اساس این قوانین، الزامات کلیدی برای صادرکنندگان استیبل کوین شامل ثبات ارزش استیبل کوین‌ها، حداقل میزان سرمایه پایه، تضمین بازخرید به ارزش اسمی و تضمین افشای کاربر در رابطه با مسائلی از جمله حقوق دارندگان و نتایج حسابرسی است.

سازمان مالی سنگاپور در این اطلاعیه نوشت: «وقتی قوانین موردنیاز برای حفظ ثبات ارزش استیبل کوین‌ها به خوبی تنظیم شوند، استیبل کوین‌ها می‌توانند به عنوان وسیله مبادله قابل اعتماد برای حمایت از نوآوری، از جمله خرید و فروش آنچین دارایی‌های دیجیتال عمل کنند.

استیبل‌کوین‌هایی که تمام الزامات را برآورده می‌کنند، می‌توانند به‌عنوان «استیبل کوین‌های تنظیم‌شده با MAS» شناسایی و برچسب‌گذاری شوند تا آنها را از سایر توکن‌هایی که مشمول چارچوب نظارتی نیستند متمایز کند.

هو هرن شین، معاون مدیرعامل سازمان مالی سنگاپور در این اطلاعیه گفت: «چارچوب قانونی این سازمان برای استیبل کوین‌ها با هدف تسهیل استفاده از استیبل کوین‌ها به عنوان یک وسیله مبادله دیجیتالی معتبر و به عنوان پلی بین اکوسیستم فیات و دارایی دیجیتال است.»

سنگاپور تنها اقتصادی نیست که به دنبال تنظیم استیبل کوین است. هنگ کنگ که قوانین نظارتی خود را برای مبادلات کریپتو در ژوئن راه‌اندازی کرد، در حال کار بر روی یک رژیم مجوز برای صادرکنندگان استیبل کوین است که می‌تواند در اوایل امسال رونمایی شود. کنگره ایالات متحده همچنین در حال پردازش یک لایحه استیبل کوین است که در آوریل ۲۰۲۳ پیشنهاد شده بود.

کریس پرکینز، رئیس و شریک مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری CoinFund در یک اظهار نظر گفت: «همراه با اعلام اخیر Paypal در مورد استیبل کوین خود، PYUSD، اعلام سازمان مالی سنگاپور فشار بیشتری را بر کنگره ایالات متحده برای اقدام وارد می‌کند.»

پرکینز افزود: «در حالی که شرکت‌هایی مانند پی پال و سرکل با وجود فقدان قوانین منسجم و ظریف در ایالات متحده، نقشه راهی برای انتشار استیبل کوین‌ها پیدا کرده‌اند، در صورتی که سیاست‌های متفکرانه در ایالات متحده فوراً تصویب نشود، انتظار داریم که فعالیت‌های استیبل کوین و نوآوری‌ها در خارج از کشور حرکت خود را آغاز کنند.»

هفته گذشته، شرکت خصوصی مدیریت ثروت Bernstein گفت که انتظار دارد مقررات به رشد استیبل کوین‌های توکن شده به بازار ۲/۸ تریلیون دلاری آمریکا طی پنج سال آینده کمک کند.

Perkins از CoinFund گفت: «استیبل کوین‌ها یکی از هیجان‌انگیزترین حوزه‌های نوآوری در امور مالی جهانی هستند، زیرا وارد عصر توکن‌سازی می‌شویم». بدیهیست که خطرات زیاد دارد و حوزه‌هایی که سیاست‌های خود را به درستی انجام می‌دهند، از این موضوع سود می‌برند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا