اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۳۰ هزار دلار در سه ماه آینده

مایک نووگراتز احتمال می‌دهد که بیت کوین تا قبل از پایان ماه مارس به رقم ۳۰ هزار دلار یا بالاتر بازگردد.

روند مثبت اخیر قیمت بیت کوین با کاهش تورم ایالات متحده مرتبط است و مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال، پیش‌بینی می‌کند که این افزایش قیمت می‌تواند تا پایان ماه مارس ادامه یابد.

مایک نووگراتز احتمال می‌دهد که بیت کوین تا قبل از پایان ماه مارس به رقم ۳۰ هزار دلار یا بالاتر بازگردد.

«زمانی که به عملکرد قیمت نگاه می‌کنم، وقتی که هیجان مشتریانی را که تماس می‌گیرند می‌بینم، تعجب نمی‌کنم اگر تا پایان بازه سه‌ماهه به رقم ۳۰ هزار دلار برسیم.»

پیش‌بینی این قیمت بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی‌هایی است که نووگراتز در گذشته انجام داده است. مدیر عامل گلکسی زمانی معتقد بود که اگر صندوق ذخیره فدرال ایالات متحده به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، بیت کوین می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۷ به ۵۰۰ هزار دلار برسد.

در طول کنفرانس چهارشنبه، نووگراتز بار دیگر به افزایش نرخ توسط جروم پاول، رئیس صندوق ذخیره فدرال، اشاره کرد که اخیراً افزایش نرخ بهره را به میزان ۲۵ واحد در ۱ فوریه اعلام کرد. نووگراتز گفت که تصور نمی‌کرده صندوق ذخیره فدرال به این زودی موضع خود را تغییر بدهد.

نووگراتز ادامه داد:« آنچه که من را به شک و تردید می‌اندازد که بتوانیم اوج قیمت سال گذشته را تکرار کنیم، جروم پاول، رئیس صندوق ذخیره فدرال است. او واقعاً همان کاری را که می‌گوید انجام می‌دهد و با وجود او، به نظر نمی‌رسد که صندوق ذخیره فدرال به این زودی تغییر مسیر ناگهانی بدهد.»

علاوه بر افزایش نرخ بهره در ماه فوریه توسط صندوق ذخیره فدرال، پاول اشاره کرد که نرخ تورم در ایالات متحده در حال کاهش است، و همین موضوع باعث شد بیت کوین در مدت کوتاهی به بالای ۲۴ هزار دلار برسد و سپس به زیر ۲۲ هزار دلار کاهش یابد.

بر اساس داده‌های کوین تلگراف، پس از بازخوانی شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده برای ژانویه، تقریباً همانطور که انتظار می‌رفت در ۱۴ فوریه، بیت کوین در ۲۴ ساعت نزدیک به ۱۲ درصد افزایش یافت و به بیش از ۲۴۷۰۰ دلار رسید– یعنی بالاترین سطح از اواسط آگوست.

شاخص ترس و طمع کریپتو با افزایش ۹ واحدی به رقم ۶۲ رسیده و از حالت «خنثی» به قلمرو «طمع» وارد شده. به نظر می‌رسد که حس افراد نسبت به فعالیت در صنعت ارزهای دیجیتال مثبت است.

نمودار یک ساله شاخص ترس و طمع نشان می‌دهد که آخرین بار در ۲۸ مارس ۲۰۲۲ به امتیاز ۶۰ رسیده است
نمودار یک ساله شاخص ترس و طمع نشان می‌دهد که آخرین بار در ۲۸ مارس ۲۰۲۲ به امتیاز ۶۰ رسیده است – منبع: Alternative

بیت کوین هنوز باید تا ۳۱ مارس تقریباً ۲۲ درصد افزایش یابد تا به قیمت پیش بینی شده نووگراتز برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا