اخبار تکنولوژیاخبار قانون‌گذاری

شکایت از گوگل بخاطر داده های هوش مصنوعی

ادعای کاربران مبنی بر نقض حریم خصوصی گوگل برای استفاده از داده‌های هوش مصنوعی موجود در اینترنت

 

گوگل در پاسخ به شکایت‌های مرتبط با داده های هوش مصنوعی اینگونه استدلال کرد که استفاده از اطلاعاتی که به‌صورت عمومی در اینترنت در دسترس همه قرار گرفته‌اند دزدی نیست.

شرکت بزرگ فناوری گوگل به دنبال رد دعوای دسته جمعی است که ادعا می‌کند حریم خصوصی و حقوق مالکیت میلیون‌ها کاربر اینترنت را با حذف داده‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی (AI) خود نقض می‌کند.

گوگل این درخواست را در ۱۷ اکتبر به دادگاه منطقه‌ای کالیفرنیا ارائه کرد و گفت که استفاده از داده‌های عمومی برای آموزش چت‌بات‌های هوش مصنوعی خود مانند Bard ضروری است. این سازمان استدلال کرد که این ادعاها بر اساس فرضیه نادرستی است که اطلاعاتی را که به طور عمومی در اینترنت به اشتراک گذاشته می‌شود «دزدی تلقی می‌شود».

«استفاده از اطلاعات در دسترس عموم برای یادگیری، دزدی نیست. استفاده از این اطلاعات تجاوز به حریم خصوصی، استفاده غیرقانونی از اموال، سهل‌انگاری، رقابت ناعادلانه، یا نقض کپی رایت نیست.»

گوگل گفت که چنین شکایتی نه تنها به خدمات گوگل بلکه به ایده هوش مصنوعی مولد ضربه می‌زند.

این شکایت علیه گوگل در ماه ژوئیه توسط هشت نفر مطرح شد که ادعا می‌کردند نماینده «میلیون‌ها کاربری» هستند که شامل کاربران اینترنت و دارندگان کپی رایت می‌شود.

آنها ادعا می‌کنند که حریم خصوصی و حقوق مالکیت آنها به علت تغییر خط مشی رازداری گوگل یک هفته پیش از طرح شکایت نقض شده است که اجازه می‌دهد داده‌ها را برای اهداف آموزشی هوش مصنوعی جمع‌آوری کنند.

گوگل استدلال می‌کند که این شکایت مربوط به رفتار نامربوط توسط اشخاص ثالث و پیش‌بینی‌ها در مورد هوش مصنوعی است.

این سازمان گفت که این شکایت نتوانسته است به هیچ یک از مسائل اساسی رسیدگی کند، به ویژه اینکه چگونه شاکیان با استفاده از اطلاعات آنها آسیب دیده‌اند.

این پرونده یکی از مواردی است که علیه غول‌های فناوری که در حال توسعه و آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی هستند، مطرح شده است. در ۲۰ام سپتامبر، متا ادعاهای نقض کپی رایت را در طول آموزش هوش مصنوعی خود رد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا