اخبار آلت کوین ها

توقف چندین بازار توسط Aave؛ چرا این پروتکل بازارهای خود را متوقف کرد؟

اطلاعیه Aave: دارایی افراد در معرض خطر نیست!

 

توقف روی چندین بازار از جمله بازار اتریوم Aave V2 و دارایی‌های خاص در Aave V2 و اولنچ تاثیر می‌گذارند. علاوه بر این، دارایی‌های خاصی در پالیگان، آربیتروم و آپتیمیزم مسدود شدند.

بر اساس پستی که در پلتفرم X (توییتر سابق) منتشر شد، پروتکل مالی غیر متمرکز Aave پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر تاثیر مشکلی بر روی «یک سرویس خاص» تعدادی از بازارها را در ۴ نوامبر متوقف کرد.

Aave اعلام کرد: «امروز گزارشی دریافت کردیم که در مورد یک مشکل در حوزه یه سرویس خاص از پروتکل Aave بود.» وی افزود که پس از تایید اعتبار توسط توسعه‌دهندگان، نگهبانان اقدامات پیشگیرانه موقت را از سر گرفتند. 

Aave مشخص نکرد که چه مشکل یا ویژگی باعث این اتفاق شده و حتی در مورد دارایی‌های تحت تاثیر نیز صحبتی نکرد. به علاوه، پست Aave تاکید کرد که دارایی‌های افراد در هیچ یک از بازارها در معرض خطر قرار نگرفته است.

طبق گفته این پروتکل، بازارهای Aave V3 در اتریوم، بیس و متیس تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند. به علاوه، بازارهای Aave V2 در پالیگان و اولنچ به هیچ عنوان دچار مشکل نشدند. 

در این پروتکل آمده است: «پیشنهاد قانونی برای بازسازی عملکرد عادی پروتکل‌ها به زودی ارائه می‌شود. زمانی که موضوع به طور کامل حل شود، جزئیات کار منتشر خواهد شد.»

Aave خاطرنشان کرد کاربرانی که دارایی‌های مسدود شده را عرضه می‌کنند یا از آن وام می‌گیرند می‌توانند برداشت بازپرداخت را انجام دهند، اما تا زمانی که مشکل حل نشود نمی‌توانند دارایی‌های بیشتری را وام بگیرند. در حال حاضر نمی‌توانید هیچ اقدامی در مورد دارایی‌های متوقف شده انجام دهید.

نشانه‌هایی از تاثیر این اتفاق روی قیمت توکن بومی Aave، یعنی توکن AAVE وجود ندارد. طبق گزارش کوین مارکت کپ، در زمان نگارش این خبر، توکن AAVE با ۱/۵۴ کاهش، با قیمت ۸۹/۱۰ دلار معامله می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا