اخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

راه‌اندازی منطقه آزاد امارات برای شرکت‌های دارایی دیجیتال

راس‌الخیمه، یکی از هفت امارت کشور امارات متحده عربی (UAE)، قرار است منطقه‌ای آزاد را برای شرکت‌های دارایی دیجیتال و مجازی راه‌اندازی کند.

مناطق آزاد تجاری در امارات متحده عربی مناطقی هستند که کارآفرینان ۱۰۰٪ مالکیت کسب‌وکار خود را دارند و چارچوب‌های نظارتی و طرح‌های مالیاتی متفاوتی دارند.

راس‌الخیمه، یکی از هفت امارت کشور امارات متحده عربی (UAE)، قرار است منطقه‌ای آزاد را برای شرکت‌های دارایی دیجیتال و مجازی راه‌اندازی کند، چرا که رویکرد این کشور به این صنعت همچنان برای جذب فعالان جهانی در زمینه ارزهای دیجیتال ادامه دارد.

این منطقه آزاد تجاری با عنوان The RAK Digital Assets Oasis، یک منطقه آزاد با هدف و نوآوری برای فعالیت در بخش دارایی‌های دیجیتال خواهد بود. در بیانیه آمده است که درخواست‌ها برای فعالیت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ باز خواهند شد.

منطقه آزاد به ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های دیجیتال و مجازی در فناوری‌های نوظهور، مانند متاورس، بلاک چین، توکن‌ها، کیف پول دارایی‌های مجازی، NFTها، سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO)، برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (DApps) و سایر مشاغل مرتبط با وب3 اختصاص پیدا می‌کند.

شیخ محمد بن حمید بن عبدالله القاسمی، رئیس مرکز شرکت بین‌المللی RAK، اپراتور منطقه آزاد جدید، گفت: «ما در حال ساختن منطقه آزاد برای شرکت‌های آینده هستیم. ما به عنوان اولین منطقه آزاد جهان که صرفاً به شرکت‌های دارایی دیجیتال و مجازی اختصاص دارد، مشتاقانه منتظر حمایت از بلندپروازی‌های کارآفرینان از سراسر جهان هستیم.»

مناطق آزاد تجاری مناطقی هستند که کارآفرینان ۱۰۰٪ مالکیت کسب‌وکار خود را در آن در دست دارند و طرح‌های مالیاتی و چارچوب‌های نظارتی خود را دارند، به جز قوانین جزایی امارات متحده عربی.

ایرینا هیور، وکیل رمزارز مستقر در دبی، با ترسیم مراحل جدید منطقه آزاد، تصور می‌کند که RAK DAO ابتدا با فعالیت‌های غیرمالی شروع می‌کند، سپس ممکن است فعالیت‌های مالی را در مرحله بعد معرفی کند.

او افزود: «سازمان اوراق بهادار و کالا (SCA) یکی از قانون‌گذاران اصلی امارات متحده عربی در زمینه مالی است. براساس آخرین قانون دارایی‌های مجازی در سطح کشور، SCA در سرتاسر امارات متحده عربی اختیار قانونی دارد، به استثنای مناطق آزاد مالی–بازار جهانی ابوظبی (ADGM) و مرکز مالی بین‌المللی دبی (DIFC) و سایر مراکز که دارای اختیارات خاص خود هستند.»

منطقه آزاد جدید به بیش از ۴۰ منطقه آزاد چند رشته‌ای در کشور اضافه می‌شود که شرکت‌های فعالی در زمینه‌های رمزارز، بلاک چین و وب3 متعددی از جمله مرکز مالی بین‌المللی دبی (DIFC) و (DMCC) و همچنین (ADGM) را جذب کرده است.

امارات متحده عربی خود را به عنوان قطب شرکت‌های فعال در حوزه رمزارز معرفی کرده است که نیم‌نگاهی دارند به حوزه‌های قضایی با مقررات دوستانه‌تر. در مارس ۲۰۲۲، دبی قانون دارایی‌های مجازی خود را به همراه سازمان تنظیم مقررات دارایی مجازی، برای محافظت از سرمایه‌گذاران و ارائه استانداردهایی برای صنعت دارایی دیجیتال، رونمایی کرد.

در سپتامبر ۲۰۲۲، سازمان تنظیم مقررات خدمات مالی–قانون‌گذار ADGM–اصول راهبردی را در مورد رویکرد خود در تنظیم و نظارت بر این منطقه جدید و ارائه‌دهندگان خدمات آن منتشر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا