اخبار آلت کوین هااخبار بیت کویناخبار بین الملل

پروژه جدید بلاک چین درصدد تبدیل شدن به سیستمی مشابه swift در دنیای رمزارزها

یک سیستم به سبک SWIFT برای ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شد که در ساخت پروژه ملی بلاک چین کشور چین نقش داشت.

این شرکت بلاک چین مستقر در هنگ کنگ سیستم پرداخت دیجیتال را با هدف پر کردن شکاف بین استیبل‌کوین‌ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی راه‌اندازی کرده است.

شرکت زیرساخت بلاک چین Red Date Technology شبکه جهانی پرداخت دیجیتال (UDPN) را در نوزدهم ژانویه در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد ۲۰۲۳ در داووس، سوئیس راه‌اندازی کرد.

شرکت مهندسی فناوری GFT Technologies و موتور معاملاتی دارایی‌های دیجیتال TOKO از شرکت حقوقی DLA Piper نیز در توسعه شبکه جهانی پرداخت دیجیتال مشارکت دارند.

براساس وایت پیپر این شرکت، شبکه جهانی پرداخت دیجیتال یک پلتفرم فناوری لجر توزیع شده (DLT) است که هدفی مشابه با آنچه که شبکه SWIFT برای بانک‌ها دارند، به جز برای استیبل‌کوین‌ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی.

همانطور که شبکه SWIFT یک استاندارد مشترک را برای انتقال پیام بین مؤسسات مالی در سیستم‌های تسویه حساب مختلف ایجاد کرد، شبکه جهانی پرداخت دیجیتال نیز همان هدف را برای نسل نوظهور CBDCها و استیبل‌کوین‌ها در نظر دارد.

بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی در نوزدهم ژانویه، تعدادی از بانک‌های سطح یک جهانی در حال حاضر درگیر استفاده از پروتکل اثبات مفاهیم (POCs) برای آزمایش کردن شبکه در نقل و انتقالات برون‌مرزی و مبادله هستند.

در این بیاینه مشخص نشد که کدام بانک‌ها در پروتکل‌های اثبات مفاهیم شرکت می‌کنند، اما دویچه بانک، بانک هنگ کنگی HSBC، استاندارد چارترد، بانک شرق آسیا و Akbank در راه‌اندازی شبکه جهانی پرداخت دیجیتال در داووس سوئیس حاضر بودند.

اطلاعاتی درمورد استیبل کوین‌های مورد استفاده در پروتکل اثبات مفاهیم نیز فاش نشده است. با این حال، وایت پیپر شبکه بیان می‌کند که تنها از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و سیستم‌های ارز ثابت با پشتوانه فیات به‌عنوان روش‌های پرداخت پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود که در این سیستم هیچگونه رمزارزی با زنجیره عمومی غیرقانونی، مانند بیت کوین، پذیرفته نخواهد شد.

هشت آزمایش اثبات مفهوم دیگر برای شبکه برنامه‌ریزی شده است؛ از جمله صدور و گردش یک CBDC و استیبل‌کوین صادر شده توسط بانک و استفاده از شبکه جهانی پرداخت دیجیتال به عنوان دروازه پرداخت برای تجارت الکترونیک.

شبکه جهانی پرداخت دیجیتال نزدیک به دو سال است که توسط Red Date در حال توسعه است. قبل از راه‌اندازی این سیستم پرداخت دیجیتال، این شرکت به‌خاطر کار خود در شبکه خدمات مبتنی بر بلاک چین (BSN)، پروژه ملی بلاک چین کشور چین شناخته می‌شد.

براساس نقشه راه قبلی این پروژه که در پانزدهم ژانویه ۲۰۲۱ منتشر شده بود، BSN اعلام کرد که قصد دارد یک سیستم CBDC جهانی بسازد که روش پرداخت و گردش مالی فعلی را کاملاً تغییر می‌دهد و درنتیجه روش استاندارد انتقال ارز دیجیتال و روش پرداخت برای هر گونه سیستم اطلاعاتی را ممکن می‌کند.

آخرین وایت پیپر منتشر شده هیچ اشاره‌ای به مشارکت Red Date در هدایت پروژه بلاک چین و تلاش‌های ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور در رابطه با یوان دیجیتالی نکرده است.

یکی از سخنگویان این پروژه به کوین تلگراف گفت: «هیچ ارتباطی بین BSN و UDPN وجود ندارد.» چرا که شبکه جهانی پرداخت دیجیتال به صورت غیرمتمرکز مدیریت و اداره می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا