اخبار بیت کویناخبار بین الملل

کیف پول السالوادور chivo هک شد!

دستگاه‌های خودپرداز بیتکوین و داده‌های کاربران در معرض خطر هستند.

 

سارقان سایبری، بخش‌هایی از کد منبع کیف پول Chivo را شکسته‌اند و دستگاه‌های خودپرداز بیتکوین السالوادور را در معرض خطر قرار داده‌اند. این اقدام که توسط گروه هکری CiberInteligenciaSV سازماندهی شده است، نشان‌دهنده ضعف‌ سیستمی ارز مجازی است که تحت حمایت دولت قرار دارد. درخواست فوری برای افزایش اقدامات امنیتی اطلاعات، داده شده است.

CiberInteligencia، اطلاعات دزدیده شده را به طرز تکان‌دهنده‌ای فاش کرد و مالکیت دولتی کیف پول را دلیلی برای مخالفت با دولت السالوادور عنوان کرد.

این رویداد اخیر، شکست دیگری را برای کیف پول Chivo رقم می‌زند که راه‌حل رسمی ذخیره‌سازی بیتکوین به شمار می‌رود. علیرغم اینکه نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، از آن به خوبی استقبال کرده، اشکالات فنی و نقض امنیتی، مانع پذیرش آن در بین مردم این کشور شده است.

CiberIndangerSV، در اوایل این ماه، مجموعه‌ای از داده‌های شخصی میلیون‌ها نفر از ساکنان سالوادور، از یک پایگاه داده را فاش کرد. این نشت داده‌ها، در یک پایگاه داده که حاوی ۱۴۴ گیگابایت اطلاعات است، رخ داده.

اطلاعات حساسی، از قبیل نام، کد ملی، تاریخ تولد، آدرس، جزئیات تماس و حتی عکس‌ها لو رفته‌اند که نشان‌دهنده آسیب‌پذیری‌های ذاتی در ادغام ارزهای دیجیتال هستند.

منتظر پاسخ الساوادور هستیم

علیرغم وخامت اوضاع، مقامات السالوادور سکوت کرده‌اند و سؤالات مهمی را در مورد میزان تخطی رخ داده و اقدامات صورت گرفته برای تقویت امنیت داده‌ها، بی‌پاسخ گذاشته‌اند.

با وجود خطرات سایبری که هنوز در کمین هستند، هک کیف پول Chivo یک مثال هشداردهنده است که نشان می‌دهد حفظ ارزهای دیجیتال چقدر مشکل بزرگی است، به ویژه در دنیای پیچیدگی‌های نوظهور.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا