اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

کاردانو با وجود صعودی شدن جایگاه هفتم را به دوج کوین می‌دهد

با پیشی گرفتن دوج کوین از کاردانو، این رمزارز در تلاش برای حفظ سطح حمایت ۰/۳۰ دلاری است.

 

کاردانو (ADA) به لیست آلتکوین‌هایی پیوسته که قیمت آن‌ها شاهد یک مارپیچ نزولی است که در حال عقب‌نشینی از شتاب نزولی گسترده‌تر بازار هستند. در زمان نگارش این خبر، کاردانو با قیمت لحظه‌ای ۰/۳۰۵۰ دلار معامله می‌شود که قیمت آن طی ۲۴ ساعت گذشته ۰/۱۰ درصد کاهش یافته است. رکود کاردانو نیز روند رشد نزولی مشابهی را در دوره ۷ روزه بعدی نشان داده است.

علیرغم شکست‌های موقتی که در قیمت آن نشان داده شده، کاردانو همچنان یک پیشرو و یک نشانه امیدوارکننده است که علاقه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. علیرغم چشم‌انداز نزولی قیمت این توکن، در سایر معیارهای مهم حرکت صعودی از خود نشان می‌دهد. یکی از این معیارها حجم معاملات آن است.

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، کاردانو شاهد جهش حجم معاملات خود تا ۴۵٪ بوده است. این شواهدی است که نشان می‌دهد انباشت فعال ارز دیجیتال هم در بازار ثانویه و هم در بین سرمایه‌گذاران نهادی وجود دارد.

بر اساس تحلیل‌های پلتفرم IntoTheBlock علاوه بر حجم معاملات، کاردانو افزایش اندکی در موجودی دارندگان خود نیز داشته است.

تحلیل فاندمنتال کاردانو و چشم‌اندازهای رشد این رمزارز یک پایگاه توسعه‌دهنده فعال را نشان می‌دهد که به آن کمک کرده است تا چندین محصول منحصر به فرد را در سال جاری ارائه کند. با پروتکل‌هایی مانند ابزار مقیاس بندی Lace و Hydra به عنوان بخشی از نوآوری‌های جدید که اخیراً در شبکه اصلی آشکار شده است، به نظر می‌رسد کاردانو آماده استقبال از برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز نوآورانه جدید (dApps) است.

عملکرد ضعیف کاردانو منجر به پیشی گرفتن دوج کوین شد

علیرغم اینکه دوج کوین توانست کاردانو را با موفقیت پشت سر بگذارد، اکوسیستم دیفای کاردانو به تقویت خود ادامه می‌دهد.

البته تسلط گاوهای کاردانو بر بازار زودگذر است زیرا آنها تلاش می‌کنند این رمزارز را بالاتر از سطح حمایت در مواجهه با فشار فروش فزاینده نگه دارند که منجر به سقوط ۴ درصدی کاردانو به سطح ۰/۳۰ دلار می‌شود.

با بازپس‌گیری کنترل خرس‌ها، گاوها تلاش شجاعانه‌ای برای دفاع از این سطح انجام می‌دهند. با تشدید هرج و مرج بین دو قلمرو، دوج کوین فرصتی پیدا کرد تا جلوتر از کاردانو حرکت کند و چشم‌انداز ارزهای دیجیتال را متزلزل کند.

دوج کوین از کاردانو سبقت می‌گیرد

در ۲۵ ژوئیه، دوج کوین پیروزمندانه جایگاه هفتم را در رده‌بندی کل ارزش بازار کسب کرد و این موقعیت مطلوب را از کاردانو گرفت. در زمان انتشار این خبر، ارزش بازار دوج کوین به ۱۰/۷ میلیارد دلار افزایش یافت و این میمکوین با ۰.۰۷۶ دلار و حجم معاملات روزانه ۱/۴ میلیارد دلار مبادله شد.

در مقایسه، ارزش بازار کاردانو به ۱۰/۶ میلیارد دلار رسید که با حجم معاملات روزانه ۲۳۰ میلیون دلار، فقط ۱۰۰ میلیون دلار کمتر بود.

مقایسه ارزش بازار کاردانو و دوج کوین
مقایسه ارزش بازار کاردانو و دوج کوین – منبع: CoinMarketCap

ناگفته نماند که رشد بی‌سابقه دوج کوین از تغییر پروفایل توییتر به X تحت رهبری ایلان ماسک ناشی می‌شود. شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه دوج کوین ممکن است به ارز دیجیتال رسمی این پلتفرم تبدیل شود و حتی ممکن است سیستم آن برای پرداخت در این غول رسانه‌های اجتماعی یکپارچه شود.

هیجان سرمایه‌گذاران پیرامون این خبر، دوج کوین را به مخالفت با احساسات نزولی کنونی سوق داده است، جایگاهی که در آن اکثر آلت‌کوین‌ها مانند کاردانو با کاهش ۵ درصدی مواجه هستند و از سود بیش از ۶ درصدی در روز گذشته برخوردار هستند.

مقاومت دیفای کاردانو همچنان ادامه دارد

اکوسیستم دیفای کاردانو در سال جاری در مسیری چشم‌گیر قرار داشته و به طور مداوم رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است. مجموع ارزش قفل شده (TVL) آن در کاردانو اخیراً از ۶۰۰ میلیون عبور کرده است که نشان‌دهنده افزایش ۳۰۰ درصدی از ابتدای سال است.
با در نظر گرفتن این نقطه عطف، کاردانو به عنوان یکی از سریع‌ترین شبکه‌های در حال رشد از نظر ارز اصلی خود قرار می‌گیرد و از زنجیره‌های اصلی مانند اتریوم، سولانا و پالیگان پیشی می‌گیرد. در حالی که با توجه سرمایه‌گذاران به نظارت دقیق حرکت بعدی کاردانو، بازار مملو از وحشت است، اکوسیستم دیفای کاردانو همچنان انعطاف‌پذیری و استحکام از خود نشان می‌دهد و با وجود FUD که بازار را گرفتار کرده، به طور پیوسته در حال گسترش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا