اخبار بلاک‌چیناخبار بیت کوین

ورود جریان خالص سرمایه بازار کریپتو بعد از ۱۷ ماه با افزایش عرضه استیبل کوین‌ها

عرضه استیبل کوین‌ها در بازار کریپتو بالا رفت و جریان خالص سرمایه وارد بازار شد.


طی ۹۰ روز یک تغییر اساسی داشتیم و عرضه ۴ استیبل کوین برتر بازار به شدت بالا رفت و این نشان دهنده ورود جریان خالص سرمایه به بازار کریپتو است.

طبق داده‌های Glassnode، شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین، پول و سرمایه از طریق استیبل کوین‌ها و توکن‌های متصل به دلار آمریکا وارد بازار کریپتو شده است و این اتفاق در یک سال گذشته رخ نداده بود. 

بعد از فروپاشی Terra در اواسط می ۲۰۲۲، شاهد تغییر در استیبل کوین‌ها نبودیم اما این تغییر خالص ۹۰ روزه در کوین‌های تتر (USDT)، USD Coin (USDC)، Binance USD (BUSD) و Dai (DAI) نشان می‌دهد که عرضه ۴ استیبل کوین برتر روند مثبتی داشت.

از سال ۲۰۲۲ شاهد استفاده خریداران از استیبل کوین‌ها بودیم. به همین دلیل افزایش عرضه استیبل کوین‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران تمایل زیادی به خرید دارند و حتی از این کوین‌ها برای خرید ارزهای دیگر استفاده می‌کنند.

Reflexivity Research در یک گزارش گفت: 

«این هفته تغییر ۹۰ روزه در عرضه کل استیبل کوین‌ها برای اولین بار در یک و نیم سال گذشته مثبت شد. این سیگنال نشان دهنده افزایش نقدینگی در زنجیره است و جریان خالص سرمایه به بازار کریپتو را نشان می‌دهد.»

دلیل این تغییر در عرضه استیبل کوین‌های پیشرو بازار دو برابر شدن قیمت بیت کوین و رسیدن به مرز ۳۵ هزار دلار است. از طرفی، این افزایش قیمت بیت کوین به خااطر تایید ETF بیت کوین توسط قانونگذاران ایالات متحده بود.

درصد تغییر برای اولین بار بعد از یک سال مثبت شد.

با توجه به عکس بالا متوجه می‌شویم که این اندیکاتور در نیمه اول می ۲۰۲۲ منفی شد زیرا توکن لونا از ۸۰ دلار به چند سنت سقوط کرد و میلیاردها ثروت سرمایه‌گذاران را از بین برد. 

به همین ترتیب نقدینگی در بازار کریپتو کاهش پیدا کرد زیرا چندین شرکت وام دهنده ورشکست شدند و صرافی FTX نیز سقوط کرد و همین موضوع اعتماد سرمایه‌گذاران را از بین برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا