اخبار بیت کویناخبار قانون‌گذاری

رقابت غول‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در ETF بیت کوین

شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای ETF بیت کوین صف می‌کشند

 

در پی تحولات اخیر مربوط به صندوق‌های قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETF)، دنیای ارزهای دیجیتالی شاهد افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری در این بخش است. پس از اقدام جسورانه بلک راک، غول سرمایه‌گذاری برای ثبت درخواست بیت کوین ETF خود، چندین شرکت سرمایه‌گذاری این اقدام را در پیش گرفتند.

این روند رو به رشد تغییر قابل توجهی را در میزان درک بیت کوین در بین موسسات مالی سنتی نشان می‌دهد، چرا که این مؤسسات به دنبال سرمایه‌گذاری از پتانسیل این دارایی دیجیتال هستند. با توجه به اینکه حداقل دو شرکت در حال حاضر پرونده‌های جدیدی را ارائه کرده‌اند و سایر شرکت‌ها نیز قرار است به این رقابت بپیوندند، صحنه برای یک نبرد بسیار رقابتی برای راه‌اندازی ETFهای بیت کوین و پاسخگویی به تقاضاهای در حال تحول سرمایه‌گذاران نهادی آماده شده است.

پیوستن WisdomTree به رقابت بر سر ETF بیت کوین 

آخرین اسمی که به این لیست اضافه شده WisdomTree بوده که یک صندوق مدیریت دارایی مستقر در نیویورک است. مطابق با پرونده WisdomTree در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در تاریخ ۲۱ ژوئن، این صندوق به دنبال تأییدیه است تا شرکت خود را تحت عنوان WisdomTree Bitcoin Trust در صرافی Cboe BZX (با نماد BTCW) فهرست کند.

این صندوق پس از دو تلاش ناموفق قبلی، یک بار دیگر برای ETF بیت کوین درخواست داده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار درخواست اولیه آنها را در دسامبر ۲۰۲۱ رد کرد و پس از آن در اکتبر ۲۰۲۲ به دلیل نگرانی‌های مربوط به تقلب و دستکاری بازار رد شد. در حال حاضر WisdomTree مسئولیت نظارت تقریباً ۸۳ میلیارد دلار دارایی را بر عهده دارد.

در پرونده اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار بلک راک تضاد قابل توجهی را می‌توان مشاهده کرد، چرا که این غول سرمایه‌گذاری قصد دارد یک قرارداد اشتراکی برای نظارت بر بازارهای آتی بورس کالای شیکاگو (CME) ایجاد کند. این برنامه بلک راک را از تلاش WisdomTree برای دریافت تاییدیه نظارتی برای ETF بیت کوین متمایز می‌کند.

حکم کمیسیون بورس و اوراق بهادار نظارت جامع CME بر شرایط بازار فیوچر و نظارت هم‌زمان برای شناسایی و جلوگیری از نادرستی قیمت‌ها، از جمله موارد ناشی از فعالیت‌های مربوط به دستکاری بازار را تایید کرد.

پرونده WisdomTree نیز تمایل این صندوق را برای انعقاد قرارداد نظارتی با یک اپراتور مستقر در آمریکا جهت انجام معاملات اسپات بیت کوین نشان می‌دهد. بلک راک و WisdomTree هر دو اهمیت اقدامات نظارتی قوی برای اطمینان از یکپارچگی بازار و مقابله با انحرافات احتمالی در بازار بیت کوین را تایید می‌کنند.

خوش‌بینی Invesco برای پیوستن به این سرمایه‌گذاری

چند ساعت پس از ارسال درخواست WisdomTree، مدیر سرمایه‌گذاری Invesco نیز برای سرمایه‌گذاری در ETF بیت کوین اقدام کرد. مطابق با سند 19b-4، که کمیسیون بورس و اوراق بهادار را از تغییر قانون پیشنهادی مطلع می‌کند، Invesco برای دریافت تأییدیه نظارتی برای فهرست کردن «Invesco Galaxy Bitcoin ETF» خود در صرافی Cboe BZX درخواست داده است.

این اقدام به دنبال پس گرفتن پیشنهاد قبلی آن در اکتبر ۲۰۲۱ انجام شد که در ابتدا در اوایل همان سال ارائه شده بود. عقب‌نشینی اولیه ناشی از چالش‌های نظارتی بود که ناشی از نگرانی کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مورد تقلب و دستکاری بازار بود. با این حال، پرونده اخیر توسط Invesco حس خوشبینی را جامعه کریپتو، در رابطه با چشم‌انداز نظارتی پیرامون ETF‌های بیت‌کوین القا می‌کند.

سندی که اخیراً ارائه شده تأکید می‌کند که به واسطه سرمایه‌گذاری در ETF بیت کوین اتکا به سیستم‌های نظارتی ضعیف از بین می‌رود. در نتیجه، سرمایه‌گذاران می‌توانند با اطمینان از سرمایه‌گذاری‌های اصلی خود در بیت کوین محافظت کنند.

بلک راک همچنان پیشتاز است

اگرچه کمیسیون بورس و اوراق بهادار هنوز هیچ محصول ETF بیت کوین را تایید نکرده است، اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ، در پاسخ به توییت خود در مورد پرونده WisdomTree اظهار داشت که بلک راک جان تازه‌ای به این رقابت داده است. اریک بالچوناس با افزودن خوش‌بینی‌های پیرامون حرکت بلک‌راک، تاکید کرد که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتالی می‌توانند به این روند امیدوار بمانند.

بالچوناس اظهار کرد که این شرکت سرمایه‌گذاری سابقه قابل توجهی در تایید ETF توسط تنظیم‌کنندگان با نرخ موفقیت 575-1 دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا