اخبار آلت کوین هااخبار قانون‌گذاری

تبدیل آلتکوین ها به بیت کوین یا اتریوم در شبکه سلسیوس

استراتژی‌های مالکان جدید سلسیوس در پی سختگیری‌های نظارتی SEC


دادگاه مربوط به پرونده‌های ورشکستگی در ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک طرح شبکه سلسیوس را برای تبدیل آلتکوین های خود به بیت کوین و اتریوم تایید کرد.

این حکم توسط قاضی مارتین گلن صادر شد و نقدینگی راه را برای توزیع وجوه بین طلبکاران در آینده نزدیک هموار خواهد کرد.

این پیشنهاد پس از بحث و گفت‌وگو بین سلسیوس و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) رسماً تأیید شد. طبق حکم قاضی ورشکستگی، این نهاد وام‌دهنده مجاز است:

«از اول ژوئیه ۲۰۲۳، هرگونه دارایی ارزهای دیجیتالی را به استثنای توکن‌های مرتبط با حساب‌های حضانتی، به بیت کوین یا اتریوم تبدیل کند با بفروشد.»

سلسیوس که در سال ۲۰۲۲ به دنبال فروپاشی اکوسیستم Terra و توکن‌های ترا (LUNA) و ترا یواس‌دی (UST) با ورشکستگی مواجه شد، طلبکاران خود را همچنان در انتظار حل و فصل گذاشته است. علیرغم تشکیل پرونده ورشکستگی از ماه‌ها قبل، حکم اخیر احتمالات جدیدی را مطرح کرده و روند رسیدگی را تمدید کرده است.

سلسیوس و استراتژی جدید برای آلتکوین ها
حکم تایید شده دادگاه در مورد تبدیل آلتکوین ها – منبع: Cases.stretto.com

در بحبوحه سختگیری‌های نظارتی اخیر SEC روی آلتکوین ها، که از سوی این کمیسیون به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی شده‌اند، بسیاری از شرکت‌های کریپتو تصمیم به تبدیل آلتکوین ها به بیت کوین و اتریوم دارند. آلتکوین های ارزشمندی که توسط SEC به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی شده‌اند عبارتند از کاردانو، سولانا و پالیگان.

علیرغم روند ورشکستگی فعلی، سلسیوس اخیراً توسط کنسرسیوم کریپتو فارنهایت در ماه مه ۲۰۲۳ خریداری شد. این شبکه اکنون تحت نظارت صاحبان جدید خود فعالیت می‌کند.

مالکان جدید سلسیوس تصمیم خود را مبنی بر توسعه طرح ورشکستگی اصلاح شده اعلام کرده‌اند. اگرچه هنوز جزئیات خاصی از این طرح‌ها فاش نشده، اما مشخص است که مالکان دارایی‌ها را به طور انحصاری در بیت کوین و اتریوم توزیع خواهند کرد.

پس از ورشکستگی شبکه سلسیوس، شرکت‌هایی مانند Voyager Digital و FTX با چالش‌های مالی مواجه شدند که آنها را بر آن داشت تا استراتژی‌های منحصربه‌فردی را برای رسیدگی به درخواست‌های طلبکاران برای بازپرداخت وجوه آنها اتخاذ کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا