اخبار آلت کوین هااخبار اتریوم

پیشنهاد ChatGPT برای سرمایه‌گذاری در رمزارزها: اتریوم، کاردانو و تزوس بخرید!

بررسی پیشنهادات ChatGPT برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد غیرفعال از استیکنیگ

 

استیک کردن ارزهای دیجیتال می‌تواند به روش‌های مختلف، با استفاده از شبکه‌های مختلف و برای اهداف مختلف انجام شود. با این حال، در همه این روش‌ها یک چیز مشترک دارند: به واسطه استیکینگ توکن‌ها به طور مکرر به دارندگان برای سهم متناسبی از توکن‌های استیک شده آنها در شبکه یا برنامه پاداش تعلق می‌گیرد.

این امر به این دلیل اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاران نقدینگی خود را—با قفل کردن توکن‌هایشان تحت قوانین خاصی که توسط پروتکلی که در آن شرط‌بندی می‌کنند—برای حق مشارکت مستقیم در سیستم معامله می‌کنند، که می‌تواند به عنوان تاییدکننده یک اجماع اثبات سهام (PoS) عمل کند، یا به عنوان حاکمیت پروتکل یا حتی با ارائه نقدینگی به یک صرافی غیرمتمرکز به عنوان یک پلتفرم وام دهی، یا به یک دارایی وثیقه به کار برود. علاوه بر این، نقدینگی هزینه‌ای دارد که به اصطلاح به آن «درآمد غیرفعال» می‌گویند.

جالب اینجاست که ابزارهای تولید متن هوش مصنوعی (AI) مانند ChatGPT که توسط OpenAI توسعه یافته است، می‌توانند در جمع‌آوری سریع قطعات پیچیده اطلاعات به کمک ما بیایند و در یافتن فرصت‌های مالی یا فیلتر کردن پروژه‌های برتر در میان هزاران پروژه اطلاعات موردنیاز را در زمان کمتری در اختیار ما قرار دهند.

در همین راستا، مقاله‌ای در سایت فینبولد منتشر شده و از ChatGPT-4 درخواست کرده که «رمزارزهای مناسب برای استیک کردن» را انتخاب کند. از این میان، هوش مصنوعی به اتریوم (ETH)، تزوس (XTZ) و کاردانو (ADA) به عنوان «رمزارزهای منتخب خود برای استیک کردن» نام برد.

سرمایه‌گذاری در اتریوم (ETH)

با توجه به داده‌های جمع‌آوری‌شده از سایت StakingRewards.com، پاداش سالانه استیکینگ اتریوم در حدود ۳/۷۱ درصد است. این وب‌سایت «نرخ پاداش واقعی» را محاسبه می‌کند که با درنظر گرفتن تورم بلندمدت توکن، برای اتریوم سالانه ۳/۳۴ درصد است.

آمار مربوط به استیکنیگ اتریوم (ETH)
آمار مربوط به استیکنیگ اتریوم (ETH) – منبع: StakingRewards.com

لازم به ذکر است که در زمان انتشار این خبر، در مجموع ۴۴/۵۷ میلیارد دلار اتریوم استیک‌شده وجود دارد که معادل ۲۲/۱۵ درصد از ارزش بازار ۲۰/۷۴ میلیارد دلاری اتریوم است. در ۲۴ ساعت گذشته، افزایشی ۱۴ درصدی در میزان توکن‌های استیک‌شده در شبکه وجود داشت.

سرمایه‌گذاری در تزوس (XTZ)

براساس اطلاعات جمع‌آوری شده از ChatGPT-4 تزوس یک پلتفرم بلاک چین است که از مکانیزم اجماع PoS استفاده می‌کند. دارندگان این رمزارز می‌توانند توکن‌های خود را به اشتراک بگذارند و در حاکمیت شبکه شرکت کنند و در عین حال جوایزی را به دست آورند. تزوس به دلیل مدیریت زنجیره‌ای و توانایی دارندگان توکن برای رای دادن در مورد ارتقاء پروتکل شناخته شده است.

با استیک کردن تزوس، انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاران در وضعیت فعلی شبکه، نرخ سالانه ۵/۱۸ درصدی بیش از مبلغ استیکنیگ را به دست آورند. با این وجود، «نرخ پاداش واقعی» محاسبه‌شده نشان می‌دهد که بازدهی واقعی پس از تنزیل تورم رمزارز، ۰/۹۲ درصد است.

آمار مربوط به استیکینگ تزوس (XTZ)
آمار مربوط به استیکینگ تزوس (XTZ) – منبع: StakingRewards.com

در همین حال، دارندگان تزوس در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷/۱۷ درصد توکن‌های خود را از استیک خارج کرده‌اند. همچنین باید توجه داشته باشید که علیرغم داشتن ارزش بازار ۶۴۴/۸۷ میلیون دلار تا زمان انتشار این خبر، ۷۱/۷۹ درصد از آن برای تزوس استیک شده به ارزش کل سهام ۴۷۶/۱۶ میلیون دلار تعلق می‌گیرد.

سرمایه‌گذاری در کاردانو (ADA)

کاردانو یکی دیگر از رمزارزهای محبوب است که از مکانیزم اجماع PoS استفاده می‌کند. دارندگان ADA می‌توانند توکن‌های خود را در شبکه کاردانو قرار دهند و در فرآیند اعتبارسنجی و ایجاد بلوک شرکت کنند. استیکینگ کاردانو به کاربران اجازه می‌دهد تا جوایزی نیز کسب کنند.

براساس داده‌های StakingRewards.com، از هفتم اکتبر، شبکه کاردانو نزدیک به ۳٪ در سال به سهامداران خود پاداش می‌دهد. این رقم نشان‌دهنده بازدهی پایین‌تر در میان این سه انتخاب از سوی ChatGPT-4 است، که با تعدیل تورم توکن کاردانو، برای پاداش مورد انتظار ۰/۳۹ درصد در بلندمدت، حتی از این هم پایین‌تر می‌آید.

آمار مربوط به کاردانو (ADA)
آمار مربوط به کاردانو (ADA) – منبع: StakingRewards.com

سهامداران کاردانو با ارزش بازار سهام ۶/۰۸ میلیارد دلار، سهم ۶۳/۳۲ درصدی از کل ارزش بازار را برای توکن بومی خود دارند. در زمان انتشار این خبر، روند استیکینگ منفی مانند تزوس منفی است، با خروجی ۱۲/۹٪.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا