اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

کاهش ۱۲ درصدی پولکادات و کاهش اعتماد به DOT

احتمال دامپ پولکادات با کاهش اعتماد معامله‌گران به DOT

 

پس از کاهش قیمت قابل توجهی که پولکادات از ۱۴ تا ۱۹ مارس تجربه کرد، احساسات وزنی پولکادات (DOT) به منطقه مثبت افزایش یافته است. در زمان نگارش این خبر، احساسات وزنی ۰/۵۲۱ بود. اما در یک بازه زمانی پنج روزه از ۱۴ تا ۱۹ مارس، این معیار تا منفی ۰/۹۷۷ پایین آمد. این خوانش نشانه کاهش اعتماد معامله‌گران به قیمت‌گذاری DOT بود. با این حال، افزایش اخیر قیمت این ارز دیجیتال نشان داد که نظرات در مورد توکن مثبت‌تر از قبل بوده، به این دلیل که ارزش DOT از پایینترین سطح خود بهبود یافته است. در زمان نگارش این خبر، قیمت پولکادات ۹/۳۶ دلار بود و یک افزایش ۲/۹۴ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت کرده است.

پولکادات همچنان در انتظار بازار گاوری

با وجود افزایش ارزش بازار پولکادات، همچنان این رقم از ۱۱/۸۴ دلار پایین‌تر است؛ قیمتی که البته سولانا در ۱۴ مارس به آن رسید. چنین وضعیتی نشان داد که توکن بومی پولکادات هنوز از منطقه خطر خارج نشده است.

برای تعیین اینکه آیا قیمت ممکن است افزایش یابد یا خیر، پلتفرم AMBCrypto نرخ تأمین را مورد بررسی قرار داده است. در صورتی که نرخ تأمین مثبت باشد، به این معنی است که قیمت دائمی توکن با ارزش افزوده معامله می‌شود.

از طرف دیگر، نرخ تأمین منفی نشان می‌دهد که قیمت دائمی با تخفیف معامله می‌شود در زمان نگارش این خبر، نرخ تأمین DOT مثبت بود. با این حال، شاهد این موضوع بودیم که این نرخ از خوانش در ۱۹ مارس پایین‌تر بود.

مورد دیگری که مشاهده شد این بود که روند قیمت پولکادات ثابت مانده و متوقف شده بود. زمانی که قیمت متوقف می‌شود و نرخ تأمین مثبت است، پوزیشن‌های بلندمدت پرخطر هستند. اما آنها برای این کار پاداش دریافت نمی‌کنند. در تحلیل پرایس اکشن این مورد یک حرکت خرسی محسوب می‌شود.

بنابراین، این موضوع می‌تواند قیمت پولکادات را به سطح مقاومت فوری وادار کند. یک سناریوی بسیار خرسی می‌تواند باعث کاهش پولکادات به ۸/۸۷ دلار شود. با این حال، اگر گاوها به کمک توکن بیایند، ممکن است روند تغییر کند و قیمت به ۱۰ دلار برسد.

افزایش سود باز (OI) کافی نیست

بررسی سایر جنبه‌های مربوط به تحلیل تکنیکال پولکادات فراتر از قیمت و نرخ تأمین ضروری است. از این رو در این بخش از تحلیل به بررسی روند قیمت و آینده پولکادات ازجنبه سود باز می‌پردازیم.

سود باز بر اساس قرارگرفتن در موقعیت افزایش یا کاهش می‌یابد. بنابراین، اگر سود باز افزایش یابد، به این معنی است که خریداران درپوزیشن‌های خود پرخطر رفتار می‌کنند. همچنین به این معنی است که قراردادهای بیشتری باز می‌شوند.

در مقابل، کاهش سود باز نشان می‌دهد که فروشندگان بیشتر ریسک می‌کنند. در این مورد، تعداد پوزیشن‌های باز کاهش می‌یابد چرا که نقدینگی از بازار مشتقات خارج می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا