اخبار آلت کوین هااخبار صرافی ها

اختلاس ۴۰۰ میلیونی بنیاد پالیگان (متیک)

مشکلات تخصیص پالیگان و جریان‌های مشکوک به صرافی‌ها

 

بنیاد پالیگان به سوءاستفاده از وجوه و دامپ دارایی متیک در میان کامیونیتی و دارندگان این رمزارز متهم شده است.

گفته می‌شود این نقل و انتقالات مشکوک طی چهار سال اتفاق افتاده است.

اخیرا، اکوسیستم پالیگان به میزان فزاینده‌ای نقل محافل کریپتو شده است. در آخرین نمونه، فعالیت‌های بنیاد پالیگان زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

نهادی که وظیفه حمایت از تحقیقات، توسعه و آموزش پالیگان را بر عهده دارد، متهم به سوءاستفاده از میلیون‌ها رمزارز MATIC و دامپ میلیون‌ها متیک شده است.

تخصیص توکن پالیگان (MATIC) زیر ذره‌بین

بر اساس گزارش روز دوشنبه، ۱۵ ژانویه از شرکت اطلاعات رمزارز ChainArgos، بنیاد پالیگان ۴۰۰ میلیون متیک را به منظور پاداش دادن به سهامداران بر اساس ضوابط مربوط به توکنومیکس اصلی پروژه به سمت صرافی بایننس منحرف کرده است.

مشکلات تخصیص پالیگان و جریان‌های مشکوک به صرافی‌ها

بیایید نگاهی بیندازیم به یک پروژه بسیار بزرگ و بررسی کنیم که چگونه تخصیص توکن‌ها مطابق با برنامه اعلام شده عمومی انجام نشده است و برخی از جریان‌های ورودی مشکوک به یک صرافی را مشاهده کنیم.

بر اساس توکنومیک پروژه پالیگان، ۱/۲ میلیارد متیک (۱۲٪ از کل عرضه MATIC) باید برای پاداش توسط بنیاد پالیگان اختصاص یابد. با این حال، ChainArgos ادعا می‌کند که تنها حدود ۸۰۰ میلیون توکن توسط بنیاد پالیگان به قرارداد سهامداری Polygon ارسال شده است.

طبق گفته شرکت اطلاعاتی بلاکچین، ۴۰۰ میلیون متیک باقیمانده به آدرس صرافی بایننس با عنوان “Binance 33” ارسال شد. از آنجا، ۳۰۰ میلیون رمزارز متیک به کیف پولی که آدرس آن با این کاراکترها شروع می‌شود “0x2f4ee” ارسال شد که همچنین ۴۳۷ میلیون متیک از کیف پولی با عنوان “Matic: Marketing & Ecosystem” دریافت کرد.

براساس داده‌های ChainArgos، مبلغ ۷۳۷ میلیون به بایننس ارسال شده است، و به نظر می‌رسد که این نقل و انتقالات همزمان با پیک بازار بوده و با کمک بایننس اتفاق افتاده است.

پلتفرم DailyCoin تأیید کرد که این تراکنش‌ها بین ۲۴ آوریل ۲۰۱۹ تا ۲۸ ژوئن ۲۰۲۳ با استفاده از داده‌های Etherscan انجام شده است. با این حال، بنیاد پالیگان و صرافی بایننس درخواست DailyCoin برای اظهار نظر در مورد این ادعاها را بی‌پاسخ گذاشته‌اند و در مورد هدف ۴۰۰ میلیون متیک ارسال شده به Binance 33 در آوریل ۲۰۱۹ توضیحی ارائه نکرده‌اند.

آن روی سکه

در سپتامبر ۲۰۲۳، مدیران پالیگان ارتباط با آدرس بنیاد پالیگان با برچسب Nansen را که با ارسال ۶ میلیون رمزارز متیک به صرافی بایننس تردیدهایی ایجاد کرده بود، رد کردند.

چرا این موضوع مهم است؟

اتهامات ChainArgos علیه بنیاد پالیگان می‌تواند اعتماد به رهبری اکوسیستم را از بین ببرد و مشارکت در شبکه پالیگان را کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا