اخبار NFT

مدیر سابق اوپن سی به پامپ و دامپ بازار متهم می‌شود

اتهام پامپ و دامپ بازار به کوین پاولاک، مدیر سابق اوپن سی (OpenSea)

 

اوپن سی (OpenSea) می‌گوید «هیچگونه آگاهی» از دخالت مدیران سابق خود در روش‌های تجاری مشکوک ندارد.

اخیراً یک حساب کاربری در X (توئیتر سابق) فاش کرده که مدیر سابق بازار اوپن سی، که به‌عنوان یک بازار NFT در زمینه خرید و فروش کلکسیون‌های دیجیتالی فعالیت می‌کند، در اقدامات تجاری «مشکوکی» درگیر بوده است.

کوین پاولاک، رئیس سابق سرمایه‌گذاری اوپن سی، در چندین «معامله تجاری مشکوک»، پامپ و دامن بازار، و تضاد منافع تحت نام مستعار خود 0xSisyphus درگیر بوده که گفته می‌شود در یک کلاهبرداری ۶۰ میلیون دلاری به روش راگ پول دخیل بوده است. 

بنا بر گزارش‌ها، پاولاک تلاش کرده تا با استفاده از حساب کاربری خود بر تصمیم‌گیری‌ها در اوپن سی تأثیر بگذارد، آن هم بدون اینکه فاش کند که یک کارمند واقعی است و از این تصمیم‌ها سود می‌برد.

پس از بررسی بازه‌های زمانی روی دامنه رمزارزی پاولاک (pawlak.eth) و آدرس 0xSisyphus، متوجه شده‌اند که آدرس‌ها «کاملاً با یکدیگر مطابقت دارند» زیرا هر دو تقریباً به طور هم‌زمان فعالیت‌های زنجیره‌ای انجام می‌دهند.

Lookonchain، یک حساب X متمرکز بر تجزیه و تحلیل بلاکچین، نظریه‌ای را در مورد پاولاک به اشتراک می‌گذارد و می‌گوید که مدیر اوپن سی «یکی از بزرگترین عوامل PnD (پامپ و دامپ‌) در این زمینه است و در دستکاری بازار و کلاهبرداری‌ها دخالت دارد.

سخنگوی اوپن سی در مصاحبه‌ای به رسانه‌ها اعلام کرد که پاولاک شرکت را در ژوئن ۲۰۲۳ ترک کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که از دخالت پاولاک در طرح‌های کلاهبرداری بی‌اطلاع است و اشاره می‌کند که او در طول دوران کاری خود در اوپن سی «حوزه فعالیت محدودی» داشته است.

این دومین بار است که شرکت اوپن سی به دلیل فعالیت‌های تجاری پنهان مدیران خود با انتقاداتی مواجه می‌شود.

براساس گزارش crypto.news در آگوست ۲۰۲۳، دادگاه ایالات متحده ناتانیل چستین، مدیر محصول سابق در این بازار NFT را به دلیل فعالیت خود در اوپن سی به سه ماه حبس محکوم کرد.

علاوه بر این، به او دستور داده شد تا ۵۰ هزار دلار جریمه بپردازد و از هرگونه سود غیرقانونی ارزهای دیجیتال که از سرمایه‌گذاری‌های تجاری اوپن سی خود کسب کرده، چشم‌پوشی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا