اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

رتبه نهم تون کوین و پیش‌بینی رشد آن در آینده نزدیک

رشد ۴۲ درصدی تون کوین و مارکت کپ ۲۵ میلیارد دلاری

 

تون کوین (TON)، در هفته‌های گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرده و به ارزش بازار میمکوین پیشرو، دوج کوین (DOGE) نزدیک می‌شود. طی هفته گذشته، Toncoin افزایش قابل توجه ۴۲/۳ درصدی را تجربه کرد و ارزش بازار خود را به رقم چشمگیر ۲۵ میلیارد دلار رساند وتنها ۲ میلیارد دلار از دوج کوین عقب بود.

دلایل رشد قیمت تون کوین

Toncoin که پس از کنار گذاشتن این پروژه توسط تلگرام به جامعه منبع باز منتقل شد، اخیراً موجی در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. افزایش قیمت اخیر احتمالاً به دلیل شایعات در مورد عمومی شدن تلگرام است.

گمانه‌زنی‌ها در مورد عرضه اولیه بالقوه (IPO) مدتی است که در جریان است. در ماه مارس، پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، در مصاحبه‌ای با Business Insider فاش کرد که این شرکت پیشنهاداتی را دریافت کرده است که ارزش آن را بیش از ۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌کند، اما دوروف علاقه بیشتری به دنبال کردن عرضه اولیه عمومی خود نشان می‌دهد.

یکی دیگر از عواملی که به محبوبیت روزافزون تون کوین کمک می‌کند، بازی Notcoin است که تعامل با اکوسیستم TON را افزایش داده است. این بازی به کاربرانی که با پروژه‌های مبتنی بر TON تعامل دارند، با نصب کیف پول، خرید NFT و ارتقاء حساب‌های تلگرام و سایر فعالیت‌ها پاداش می‌دهد.

تون کوین اخیراً از نظر ارزش بازار از ارز دیجیتال کاردانو (ADA) پیشی گرفته است. ارزش بازار یا مارکت کپ ADA در حال حاضر ۲۰ میلیارد دلار است. در حال حاضر TON از نظر ارزش کل بازار در رتبه نهمین ارز دیجیتال بزرگ قرار دارد.

با افزایش قیمت و رشد مارکت کپ تون کوین، بسیاری از سرمایه‌گذاران این سوال را مطرح می‌کنند که تا چه اندازه می‌توان به رشد تون کوین امیدوار بود.

برای بررسی دلایل مهم در پتانسیل رشد تون کوین، مقاله جدید رمزآگاه را از دست ندهید.

تحلیل تکنیکال تون کوین

بر اساس یک تحلیل فنی، روند قیمت تون کوین صعودی به نظر می‌رسد اما ممکن است به یک اصلاح نزولی نزدیک شود. شاخص قدرت نسبی آن (RSI) نشان از خرید بیش از اندازه دارد، با نسبت ۸-۲ گاوها نسبت به خرس‌ها. این موضوع می‌تواند منجر به اصلاح قیمت کوتاه‌مدت شود، زیرا برخی از گاوها به سود خود پی می‌برند و فشار نزولی به روند قیمت این ارز دیجیتال می‌افزاید.

چارت قیمت تون کوین
چارت قیمت تون کوین – منبع: Tradingview

شاخص جهت دار متوسط (ADX)—که میزان قوی بودن روند قیمت را اندازه می‌گیرد—روند صعودی قوی را با ۶۲ امتیاز نشان می‌دهد. امتیاز ADX بالاتر از ۲۴ امتیاز صعودی در نظر گرفته می‌شود.

در صورتی که تون کوین به روند صعودی خود ادامه دهد، بالاترین قیمت آشکار آن یعنی ۸/۸۰ دلار ممکن است به عنوان سطح مقاومت عمل کند. با این حال، این کوین در حال حاضر در منطقه کشف قیمت است. اگر اصلاح شود، محدوده قیمتی در حدود ۶ دلار می‌تواند نقطه انباشت خوبی باشد که به عنوان پشتیبان تغییرات قیمت عمل می‌کند و همچنین با EMA10، میانگین قیمت در ۱۰ روز گذشته مشخص می‌شود.

تون کوین اخیراً از نظر ارزش بازار از کاردانو (ADA) پیشی گرفته است. در همین حال، شکاف بین تون کوین و دوج کوین اکنون به طرز چشمگیری کم شده است. با این حال، یه حرکت کویچک، به کوچکی یک توییت از طرف یک حامی بسیار تأثیرگذار دوج کوین می‌تواند این شکاف را بیشتر کند و به این میمکوین پرطرفدار اجازه دهد تا در سایه ارزش بازار USDC دمی بیاساید!

آیا توین کوین یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است؟

۱۰ سرمایه‌گذار برتر ۶۱ درصد از کل عرضه TON Coin را در اختیار دارند. با در نظر گرفتن ۱۰۰ سرمایه‌گذار برتر، این رقم به ۹۳/۲ درصد افزایش می‌یابد. جدول زیر به دو دلیل بسیار مهم است. اولاً، اگر سرمایه‌گذاران عمده فروش سریع را در طول رالی صعودی شروع نکنند، به راحتی می‌توان به سقف‌های قیمتی جدید رسید.

ثانیاً، از آنجایی که عرضه به‌طور غیرعادی بین دارندگان توزیع می‌شود، ممکن است شاهد حرکت قیمت در جهت مخالف در طی گرفتن سود احتمالی سریع‌تر از زمان افزایش باشیم.

نمودار توزیع تون کوین و آمار دارندگان این رمزارز
نمودار توزیع تون کوین و آمار دارندگان این رمزارز – منبع: CoinCarp.com

اگرچه بسیاری از سرمایه‌گذاران فریب افزایش سریع قیمت را می‌خورند، اما این واقعیت که سرمایه‌گذاران عمده چنین بخش بزرگی از دارایی را در اختیار دارند، کاملاً مخاطره‌آمیز است. TON Coin با عبور از مارکت کپ ۲۳ میلیارد دلار و ورود به فهرست ۱۰ ارز دیجیتال برتر، به لطف ۱۰۰ سرمایه‌گذار بزرگ به این مهم دست یافت. اگر این جزئیات قابل توجه را نادیده بگیریم، تون کوین می تواند جایگزین خوبی باشد.

یکی دیگر از خطرات مهم احتمال بروز مشکلاتی در آینده با ایالات متحده است که به دلیل ماهیت پشتیبانی تلگرام است. موضع سختگیرانه سیاستمداران آمریکا در قبال کشورهایی مانند روسیه کاملاً شناخته شده است. این واقعیت که کشورهای تحریم‌شده از رمزارزها سود می‌برند، این سیاستمداران را آزار می‌دهد و خطرات حقوقی و سیاسی را به ما یادآوری می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا