اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلی

آیا قیمت سولانا دوباره افزایش پیدا می‌کند؟

تحلیل تکنیکال سولانا و پیش‌بینی روند قیمت

 

یکی از محبوب‌ترین آلت کوین‌ها در دوره صعودی گذشته سولانا (SOL) بود، هرچند در حال حاضر، با وضعیت فعلی خود، سرمایه‌گذاران را در ابهامی عمیق فرو برده است. روند نزولی سولانا نشان داد که این آلت کوین در بازه زمانی روزانه، سطح روانی ۲۰ دلار را شکسته است. 

از طرفی با افزایش تسلط خرس‌ها بر بازار، قیمت در محدوده منطقه مهم و مورد علاقه گاوها تغییر کرد. با این حال روند صعودی ممکن است متأثر از تغییر قیمت بیت کوین باشد، زیرا بیت کوین از محدوده قیمت زیر ۲۶ هزار دلار خارج شده است.

قیمت سولانا چقدر است؟

با یک نگاه کلی به محدوده قیمت ۱۸ تا ۱۹ دلار سولانا، متوجه می‌شویم که این قیمت به شدت مورد علاقه گاوها بوده است. از طرفی افزایش شاخص جریان پول (CMF) در بازه زمانی روزانه نشان می‌دهد که تریدرهای سوینگ خود را آماده می‌کنند تا یک پیشنهاد قوی برای سولانا ارائه کنند.

چارت قیمت و شاخص OB و RSI سولانا
چارت قیمت و شاخص OB و RSI سولانا – منبع: TradingView

همچنین اوردر بلاک (OB) رو به بالا، احتمال برگشت قیمت را تقویت می‌کند. هرچند، شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر ۵۰ باقی ماند اما حرکت جانبی دیده می‌شد که نشان می‌دهد فشار خرید و فروش در یک سطح قرار دارد.

بنابراین افزایش تقاضا با توجه به اوردر بلاک افزایشی نشان می‌دهد که خریداران به سرعت سطح روانی ۲۰ دلار را به دست می‌آورند و به سوی محدوده قیمتی ۲۲ تا ۲۲/۵ دلار حرکت می‌کنند.

از طرف دیگر، نادیده گرفتن اوردر بلاک افزایشی بیانگر این است که فروشندگان پایین‌ترین سطح صعودی قبلی را در محدوده قیمت ۱۶ دلار هدف قرار دادند.

آینده سولانا چگونه رقم می‌خورد؟

داده‌های Coinalyze نشان‌دهنده افزایش متوسط در شاخص اپن اینترست یا سود باز (Open Interest) است زیرا قیمت در سطح ۱۹ دلار نوسان داشت. اپن اینترست در روز گذشته ۱۱ میلیون دلار افزایش پیدا کرد. این افزایش قیمت نشان می‌دهد که اگر همه چیز طبق انتظار پیش برود و به جهش قیمت ۱۹ دلاری برسد، میلیون‌ها دلار به بازار آتی سرازیر می‌شود.

همچنین طبق بررسی‌ها،‌ پوزیشن‌های خرید بخش بزرگی از قراردادهای باز را در بازار بورس تشکیل می‌دهند. در زمان نگارش این خبر پوزیشن‌های خرید ۵۱/۳۳ در تایم فریم روزانه را به خود اختصاص داده‌اند. به طور کلی تمامی این اتفاقات در کنار یکدیگر می‌تواند یک حرکت صعودی را برای سولانا رقم بزند.

نسبت خرید/فروش سولانا در صرافی‌ها
نسبت خرید/فروش سولانا در صرافی‌ها – منبع: CoinTurkNews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا