اخبار بیت کویناخبار تحلیلیتحلیل بازارتحلیل تکنیکال

نهنگ‌های بیت کوین در زمستان کریپتوی ۲۰۲۲ هوشمندانه عمل نکردند

عملکرد ضعیف نهنگ‌های بیت کوین در سال ۲۰۲۲

داده‌های درون پلتفرم نشان می‌دهد که در زمستان کریپتویی ۲۰۲۲، نهنگ‌های بیت کوین آنطور که انتظار می‌رفت هوشمندانه عمل نکردند.

عملکرد ضعیف نهنگ‌های بیت کوین در سال ۲۰۲۲ 

بر اساس داده‌های LookIntoBitcoin، نهنگ‌ها در سال ۲۰۲۲ به موقع وارد بازار بیت‌کوین نشدند. آنها خیلی زودتر شروع به جمع‌آوری رمزارز کردند، یعنی قبل از اینکه قیمت بیت‌کوین در نهایت تا ۱۵۳۰۰ دلار در نوامبر سقوط کرد.

داده‌ها نشان می‌دهند که نهنگ‌های زودتر از موعد و در حدود قیمت ۳۵ هزار دلار، خرید انجام دادند، به طوری که بخش بزرگی از این خریداران در انتهای سال گذشته، یعنی زمانی که بیت کوین (BTC) روند نزولی را آغاز کرد، انباشته‌های خود را با ضرر فروختند.

نهنگ‌ها که در بازار ۱۰۰۰ بیت کوین دارایی دارند، معمولاً تحت نظر هستند و خرده فروشان کوچک تمایل دارند از رفتار آنها در بازار تقلید کنند.

دارایی‌های نهنگ‌های بیت کوین
دارایی‌های نهنگ‌های بیت کوین – منبع: LookIntoBitcoin

دلیل این امر این است که تصور می‌شود اغلب نهنگ‌های بازار به‌عنوان تجربه بسیار بیشتری در حوزه ارزهای دیجیتال داشته باشند، برای همین برخی ممکن است رفتارهای آنها را در بازار دنبال و از آنها تقلید کنند.

خبر بد این است که اکثر کسانی که در سال ۲۰۲۲ این کار را انجام دادند، ضرر کردند، چرا که پس از خرید اولیه در حدود قیمت ۳۵ هزار دلار، بازار بیشتر به سمت رنگ قرمز (روند نزولی) حرکت کرد. این خرده فروشان و دارندگان بیت کوین، که معمولا کمتر از ۱۰ بیت کوین دارایی دارند، ممکن است در بازار جدید هم حضور داشته باشند.

ممکن است این افراد تریدرها یا سرمایه‌گذاران فعالی باشند که گزینه‌های مختلفی را برای جمع‌آوری دارایی انتخاب می‌کنند. برخی از این افراد با فعالیت‌های نهنگ‌ها همگام هستند، زیرا ماهیت شفاف زنجیره‌های عمومی مانند بیت‌کوین این اجازه را می‌دهد که افراد فعالیت‌های بازار را ردیابی کنند، و این همان چیزی است که افراد تازه‌کار بیشتر از گذشته از آن استفاده کردند.

آیا نهنگ‌های بیت کوین از بازار خارج می‌شوند؟

علاوه بر اینکه نهنگ‌ها توسط بازارها کنار گذاشته می‌شوند، داده‌های درون پلتفرم نشان می‌دهد که دارندگان بیت کوین در مقیاس بزرگ در حال کم کردن حجم دارایی خود هستند. این جریان برخلاف رویدادهای گذشته، یک جریان مثبت است.

در چرخه‌های صعودی قبلی، نهنگ‌ها رویکرد متفاوتی داشتند و هر زمان که خرده‌فروشان دارایی‌های خود را می‌فروختند، ریسک می‌کردند و دوبرابر خرید انجام می‌دادند. به این ترتیب، با خرید کردن در قیمت‌های پایین، کوین‌های بیشتری جمع کردند و سهم بازار خود را گسترش دادند. 

با کاهش قیمت‌ها، تعداد نهنگ‌ها کمتر شد، به این معنی که بسیاری از آنها از بازار خارج شدند. به دلیل فعالیت‌های آنها، به نظر می‌رسد که نهنگ‌ها، همچون خرده فروشان، نگران وضعیت بازار بودند و درنتیجه ترجیح دادند تا زمان بهبودی وضعیت بازار فعالیت نکنند.

قیمت بیت کوین (BTC) از آن زمان بهبود پیدا کرده و از پایین‌ترین سطح سال ۲۰۲۲ بالاتر رفته و تا ۲۵ هزار دلار در فوریه ۲۰۲۳ افزایش پیدا کرده است.

قیمت بیت کوین در ۲۳ فوریه
قیمت بیت کوین در ۲۳ فوریه – منبع: BTC/USDT On Binance، TradingView

بیت کوین اکنون با قیمت ۲۴۴۲۹ دلار در بازار معامله می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا