اخبار آلت کوین هااخبار قانون‌گذاری

تتر به گزارش سازمان ملل در مورد فعالیت غیرقانونی USDT پاسخ می‌دهد

سازمان ملل متحد تتر را به همکاری در جرایم سازمان‌یافته و فعالیت‌های غیرقانونی متهم کرد.

 

تتر استدلال کرد که سازمان ملل متحد اقتصادهای در حال توسعه را که از استیبل کوین‌هایی مانند USDT استفاده می‌کنند، «کاملاً نادیده می‌گیرد» زیرا سرویس‌دهی به آنها برای آژانس سودی نخواد داشت.

شرکت بزرگ تتر به گزارش سازمان ملل متحد (UN) پاسخ داده است که ادعا کرده استیبل کوین تتر در فعالیت‌های غیرقانونی نقش داشته است.

در ۱۵ ژانویه، بخش جنوب شرقی آسیا و اقیانوس آرام دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل (UNODC) گزارشی درباره استفاده از ارزهای دیجیتال در فعالیت‌های غیرقانونی و بانکداری زیرزمینی منتشر کرد.

در این گزارش با عنوان «کازینوها، پول‌شویی، بانکداری زیرزمینی، و جرایم سازمان یافته فراملی در شرق و جنوب شرق آسیا: تهدیدی پنهان و درحال گسترش»، به استیبل کوین USDT به عنوان یکی از ابزارهای اولیه پولشویی در منطقه اشاره شد. این گزارش به طور خاص به افزایش محبوبیت USDT بر اساس بلاکچین Tron اشاره کرد.

در گزارش UNODC آمده است: «USDT در بلاک چین ترون به دلیل پایداری و سهولت، ناشناس بودن و کارمزدهای پایین تراکنش‌ها، به یک انتخاب ارجح برای عملیات‌های کلاهبرداری سایبری منطقه‌ای و پول‌شویی‌ها تبدیل شده است».

تتر با به چالش کشیدن مطالعه سازمان ملل در ۱۵ ژانویه، تاکید کرد که تجزیه و تحلیل آژانس «قابلیت ردیابی» USDT را نادیده گرفته و سابقه اثبات شده آن در همکاری با مجریان قانون در سراسر جهان را نادیده گرفته است. تتر گفت: «سازمان ملل همچنین باید در مورد اینکه چگونه استیبل کوین‌های متمرکز می‌توانند تلاش‌های ضد جرائم مالی را بهبود بخشند، بحث کند،» و افزود که این شرکت متعهد به همکاری در چنین مواردی است.

تتر اشاره کرد که بیش از ۳۰۰ میلیون دلار USDT مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی را طی چند ماه گذشته مسدود کرده است، از جمله ۲۲۵ میلیون دلار مسدود شده در نوامبر ۲۰۲۳ به عنوان بخشی از تحقیقات ایالات متحده در مورد یک سندیکای قاچاق انسان در جنوب شرقی آسیا.

تتر اظهار داشت: «ارزیابی سازمان ملل متحد در حالی بر دخالت USDT در فعالیت‌های غیرقانونی تاکید دارد که نقش تتر را در کمک به اقتصادهای در حال توسعه در بازارهای نوظهور، که توسط دنیای مالی جهانی کاملاً نادیده گرفته شده‌اند، انکار کرده است، صرفاً به این دلیل که خدمات‌رسانی به چنین جوامعی برای آنها سودی ندارد.»

تتر ادامه داد که ردیابی توکن‌های تتر از طریق همکاری با مجری قانون جهانی تضمین می‌کند که «نظارت بی‌نظیر، پیشی گرفتن از سیستم‌های بانکداری سنتی که برای دهه‌ها وسیله شستشوی مالی مبالغ قابل توجهی بوده‌اند».

 شرکت استیبل کوین از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست تا با همکاری و گسترش آگاهی از فناوری بلاکچین به منظور پاسخگویی بهتر به جرایم مالی همکاری کنند.

این خبر اندکی پس از آن منتشر شد که تتر در اواسط دسامبر ۲۰۲۳ پس از درخواست قانونگذاران ایالات متحده از وزارت دادگستری در مورد استفاده غیرقانونی از USDT اعلام کرد که می‌خواهد «شریکی در سطح جهانی برای ایالات متحده» باشد. 

رگولاتورهای جهانی مدت‌هاست که جرایم مالی و مسائل پولشویی را به عنوان مسائل اصلی ارزهای دیجیتال مانند بیتکوین درنظر می‌گیرند. با این حال، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مجرمان در چند سال گذشته ارزهای فیات مانند دلار آمریکا یا سایر ارزهای دیجیتال را برای تراکنش‌های غیرقانونی انتخاب کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا