اخبار آلت کوین هااخبار قانون‌گذاری

آیا بانک‌های ایالات متحده رمزارز XRP را می‌پذیرند؟

به احتمال زیاد بانک‌های آمریکا سیستم ریپل را بپذیرند و روزهای خوش برای رمزارز XRP برسد.


سیستم ریپل رشد قابل توجهی داشت و گزارش‌ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد بانک‌های ایالات متحده رمزارز XRP را برای پرداخت‌های بین‌المللی در نظر بگیرند. بن آرمسترانگ، یکی از علاقه‌مندان به بازار ارزهای دیجیتال، اخیراً اعلام کرد که ایالات متحده رمزارز XRP را برای پرداخت‌های بین‌المللی انتخاب کرده است. وی اذعان داشت که این ارز می‌تواند در بخش پرداخت‌های بین‌المللی اختلال ایجاد کند. 

چارت قیمت XRP
چارت قیمت XRP – منبع: TradingView

چشم‌انداز اصلی سیستم ریپل، تسهیل پرداخت‌های فرامرزی با استفاده از فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال است. ادغام رمزارز XRP در سیستم بانکی ایالات متحده می‌تواند چالش‌های بخش مالی جهانی را بهبود ببخشد و مشکلات مربوط به هزینه، کارایی و سرعت را بهتر کند. 

آرمسترانگ معتقد است که رمزارز XRP یک وسیله برای انتقال فرامرزی دارایی‌های دیجیتال است. با این حال، چهارچوب نظارتی ایالات متحده برای ارزهای دیجیتال با چالش‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کند، به طوری که کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده دائماً ارزهای دیجیتال مختلف را به عنوان اوراق بهادار در نظر می‌گیرد. 

یک نمونه واضح برای این اتفاق شکایت آژانس SEC از ریپل در دسامبر ۲۰۲۰ است. آژانس SEC در این تاریخ از ریپل برای فروش ارز XRP به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده شکایت کرد.

سفر رمزارز XRP به سمت قانون‌گذاری و شفافیت

نبرد حقوقی جاری بین SEC و رمزارز XRP با نزدیک شدن به مراحل پایانی این درام حقوقی روز به روز کمتر می‌شود. با این حال، به نظر می‌رسد که چالش‌های نظارتی رمزارز XRP پس از پیروزی نسبی در سال ۲۰۲۳، با حکم قاضی آنالیسا به نفع ریپل، به روزهای پایانی خودش نزدیک می‌شود. 

این اتفاق باعث شد که رمزارز ریپل با چندین صرافی ارز دیجیتال ادغام شود و اکنون می‌تواند از ورود بالقوه ریپل به بازارها و بخش‌های جدید سود ببرد. 

برد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل، طی یک اقدامی, گری جنس لر، رئیس SEC ایالات متحده را به دلیل تخطی از قوانین و اقدام بر اساس قوانین خودمختار خود مورد انتقاد قرار داد و از اقدامات اجرایی ایالات متحده و پذیرش کند صنعت کریپتو ابراز ناامیدی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا