اخبار NFT

ساخت NFT میکی موس بعد از انقضای حق کپی رایت

مجموعه Steamboat Willie پس از انقضای حق کپی رایت، NFT میکی موس را ساخت و در صدر لیست ۲۴ ساعته بهترین NFTهای OpenSea قرار گرفت.

 

شخصیت میکی موس والت دیزنی برای اولین بار در سال ۱۹۲۸ به شکل یک فیلم کوتاه منتشر شد. اما در حال حاضر شرکت Steamboat Willie نسخه – شرکت والت دیزنی را منتشر کرد و این NFT در لیست ۲۴ ساعته بهترین NFTهای شرکت OpenSea است. البته قبلاً حق کپی رایت این NFT منقضی شده بود. 

NFTهای Steamboat Willie در لیست ۲۴ ساعته بهترین‌های OpenSea
NFTهای Steamboat Willie در لیست ۲۴ ساعته بهترین‌های OpenSea – منبع: OpenSea

بلافاصله بعد از انقضای حق کپی رایت سه مجموعه ساخت NFT توانستند با ساخت NFT میکی موس ظرف ۲۴ ساعت در لیست برترین NFTهای شرکت OpenSea قرار بگیرند. مجموعه Steamboat Willie با حدود ۱.۲ میلیون دلار حجم معاملات در صدر این لیست قرار دارد. این مجموعه همچنین در صدر جدول ۲۴ ساعته OpenSea قرار گرفت و به مجموعه‌های محبوبی مانند Bored Ape Yacht Club و Pudgy Penguins پیوست.

البته شرکت والت دیزنی به مردم گفت که نسخه‌های مدرن NFT میکی موس تحت تاثیر انقضای حق کپی رایت Steamboat Willie قرار نمی‌گیرند. این شرکت با هدف جلوگیری از استفاده غیر مجاز از شخصیت‌های نمادین، به حفاظت از حقوق مادی و معنوی خود در نسخه‌های جدید میکی موس و سایر آثار را ادامه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا