اخبار بیت کوین

داستان مایکل سیلور و بیت‌کوین از ٣ سال پیش تا کنون

دارایی بیتکوین شرکت مایکرواستراتژی مایکل سیلور بعد از ۳ سال نزدیک به ۱۵۳ هزار بیتکوین است.

 

۳ سال پس از اولین خرید تاریخی بیتکوین، شرکت مایکرواستراتژی مایکل سیلور اکنون نزدیک به ۱۵۳هزار بیتکوین دارد.

بنیانگذار و رئیس اجرایی شرکت مایکرواستراتژی، مایکل سیلور، که بیش از ۳۰ سال به عنوان مدیرعامل سابق این شرکت خدمت کرده، سه سال پس از اینکه شرکت هوش تجاری عمومی او تصمیم گرفت اولین خرید بیتکوین خود را انجام دهد، همچنان دیدگاه صعودی خود را نسبت به بیتکوین حفظ کرده است.

سیلور همچنین پیش‌بینی‌های زیادی را برای این دارایی انجام داده و معتقد است ارزش آن می‌تواند از یک میلیون دلار به ازای هر کوین فراتر برود.

دارایی بیتکوین شرکت مایکرواستراتژی بعد از ۳ سال نزدیک به ۱۵۳ هزار بیتکوین است.

شرکت مایکرواستراتژی در ۱۱ آگوست ۲۰۲۰، پس از تبدیل شدن به اولین شرکت سهامی عام برای خرید بیتکوین، خبرساز شد. این شرکت ابتدا در ژوئیه ۲۰۲۰ در مورد برنامه‌های خود برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی مانند بیتکوین یا طلا به جای نگهداری پول نقد، به عنوان راهی برای فرار از تورم اشاره کرد، و بعداً تصمیم گرفت ۲۵۰ میلیون دلار بیتکوین بخرد و آن را به عنوان ذخیره خزانه اصلی خود بپذیرد. 

به گفته سیلور در آن زمان، که مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی بود، تصمیم به استفاده از بیتکوین به این دلیل گرفته شد که این ارز دیجیتال به عنوان محافظ بهتری در برابر تورم عمل می‌کرد و در مقایسه با سایر دارایی‌ها بازده سرمایه‌گذاری بالاتری داشت.

اولین خرید این شرکت شروعی برای چندین سرمایه‌گذاری در میان نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال بود که باعث شد این شرکت ذخیره بزرگی از بیتکوین در اختیار داشته باشد. در ژوئن ۲۰۲۳، سیلور اعلام کرد که غول هوش تجاری، ۱۲۳۳۳ بیتکوین را به قیمت ۳۴۷ میلیون دلار خریداری کرده که آن را به یکی از بزرگترین خریدهای شرکت از سه ماهه دوم ۲۰۲۱ تبدیل کرده است.

تا ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۳، شرکت مایکرواستراتژی دارای ۱۵۲۸۰۰ بیتکوین است که به گفته شرکت به قیمت ۴/۵۳ میلیارد دلار با میانگین قیمت خرید ۲۹۶۷۲ دلار برای هر بیتکوین خریداری شده است. این شرکت نرم‌افزار هوش تجاری بزرگترین دارنده بیتکوین به حساب می‌آید.

در همین حال، در پرونده SEC در دسامبر ۲۰۲۲، شرکت مایکرواستراتژی نشان داد که ۷۰۴ بیتکوین را برای ایجاد مزایای مالیاتی فروخته است. این فروش برای اولین بار توسط این شرکت رخ داد، با اقدامی که خلاف بیانیه قبلی سیلور بود که گفته بود شرکت مایکرواستراتژی هرگز هیچ یک از ذخایر خود را نخواهد فروخت.

سیلور به حمایت خود از بیتکوین ادامه می‌دهد

سیلور به عنوان یکی از بزرگترین حامیان بیتکوین شناخته می‌شود و به تبلیغ این دارایی بسیار برتر از طلا ادامه داده و آن را «طلای دیجیتال» می‌نامد. با این حال، او همیشه طرفدار بیت‌کوین نبوده؛ سیلور در توییتی در سال ۲۰۱۳ نابودی قریب‌الوقوع این دارایی را پیش‌بینی کرد و اظهار داشت که سرنوشتی مشابه قمار آنلاین خواهد داشت.

اما دیدگاه سیلور نسبت به بیت کوین از آن زمان تغییر کرده و نه تنها این میلیاردر چندین خرید بیتکوین را در شرکت میکرواستراتژی رهبری کرده و در عین حال خریدهای شخصی خود را نیز انجام داده، بلکه پیش‌بینی‌های زیادی از قیمت رهبر ارزهای دیجیتال انجام داده است.

رئیس اجرایی این شرکت در ماه مه ۲۰۲۲ گفت که قیمت بیتکوین می‌تواند میلیونی شود و آینده پول بیتکوین است. ماه بعد، سیلور پیش‌بینی کرد که قیمت بیتکوین به یک میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

بعداً در سپتامبر ۲۰۲۲، این مدیر اجرایی اعلام کرد که ارزش این ارز دیجیتال در صورت مطابقت با ارزش بازار طلا در ۱۰ سال آینده می تواند به ۵۰۰ هزار دلار برسد. برای در. بهتر این موضوع، ارزش بازار بیتکوین ۵۷۲/۳ میلیارد دلار است، در حالی که ارزش طلا در حال حاضر ۱۲/۸ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود.

همچنین، به نظر می‌رسد سیلور از سرکوب اجرایی مداوم بخش کریپتو توسط SEC ایالات متحده ناراضی است و بیان می‌کند که اقدامات این تنظیم‌کننده می‌تواند با افزایش قیمت دارایی و افزایش تسلط بر سهم بازار آن به ۸۰ درصد به نفع بیت‌کوین باشد.

مایکل سیلور که بیش از ۴۰ سال به عنوان مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی فعالیت می‌کرد، در آگوست ۲۰۲۲ سمت خود را ترک کرد تا به عنوان مدیر اجرایی شرکت انتخاب شود و Phong Le رئیس شرکت، به عنوان مدیرعامل جدید خدمت کرد. او اینگونه توضیح داد که نقش جدید او به او کمک می‌کند تا روی «استراتژی کسب بیتکوین و ابتکارات مربوط به حمایت از از این رمزارز» در شرکت تمرکز کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا