اخبار دیفای

بنیان‌گذاران سیف مون بازداشت شدند: کلاهبرداری ۲۰۰ میلیون دلاری

پروتکل دیفای سیف مون متهم به کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران شده است.


وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا فایلی
منتشر کرده که نشان می‌دهد سازنده سیف مون به نام کایل نگی، مدیرعامل آن به نام جان کرونی و مدیر ارشد فنی آن به نام توماس اسمیت ظاهراً میلیون‌ها دلار از پول سرمایه‌گذاران را کلاهبرداری و برنامه مصارف شخصی خود استفاده کرده‌اند.

این سه متهم قبلاً به سرمایه‌گذاران اعلام کرده بودند که امکان برداشت سرمایه از استخر نقدینگی SEM وجود ندارد، در حالی که طبق گزارش وزارت دادگستری، آنها خود به سرمایه این استخر نقدینگی دسترسی داشتند و از آن برداشت می‌کردند. 

وزارت دادگستری باور دارد که این متهمین از بیش از ۲۰۰ میلیون دلار دارایی سرمایه‌گذاران سوءاستفاده کرده و از آن برای مصارف شخصی مانند خرید ماشین‌ها و املاک متعدد استفاده کرده‌اند. 

وزارت دادگستری نگی، کرونی و اسمیت را به جرم دسیسه در کلاهبرداری اوراق بهادار، کلاهبرداری پست الکترونیکی (Wire Fraud) و توطئه در پولشویی متهم و دستگیر کرده است.

یکی از ماموران این پرونده گفته است: «شاید طرح این کلاهبرداری پیچیده بوده، اما نتیجه آن واضح است—دزدی. به سرمایه‌گذاران اطمینان داده شده بود که دارایی آنها امن است، در حالی که متهمین میلیون‌ها دلار دارایی آنها را به جیب خود می‌ریختند.» 

همچنین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز اتهام‌هایی علیه این سه نفر ثبت کرده که بر اساس آن این متهمین با فروش یک اوراق بهادار ثبت نشده دست به کلاهبرداری زده‌اند: «متهمین به سرمایه‌گذاران قول دادند که قیمت این ارز دیجیتال رشد بالایی را تجربه کند اما به جای این کار میلیون‌ها دلار سرمایه را از ارزش بازار حذف کردند و بیش از ۲۰۰ میلیون دلار دارایی دیجیتال را برای مصارف شخصی خود برداشت کردند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا