اخبار بلاک‌چیناخبار متاورس

لغو فعالیت بخش متاورس در غول سرگرمی دنیا، دیزنی

بخش متاورس در ابتدا برای کار بر روی روش‌های جدید جذب مخاطب در شرکت دیزنی ایجاد شد.

شرکت دیزنی (Disney)، غول سرگرمی دنیا به عنوان بخشی از یک طرح تغییر ساختار در شرکت که به موجب آن هزینه‌های عملیاتی خود را به میزان ۵/۵ میلیارد دلار کاهش داده و ۷ هزار پرسنل خود را طی دو ماه اخراج کرده است، فعالیت بخش متاورس (Metaverse) را نیز لغو کرده است.

این خبر توسط وال استریت ژورنال (WSJ) در پستی در ۲۸ مارس گزارش شد.

وال استریت ژورنال گزارش داد که قرارداد تمام ۵۰ عضو بخش متاورس لغو خواهد شد، به استثنای مایکل وایت که مسئولیت واحد محصولات مصرفی گسترده‌تر را بر عهده داشت.

گفته می‌شود که بخش متاورس در فوریه ۲۰۲۲ در تلاش برای ایجاد راه‌های جدیدی ایجاد تأسیس شده بود که از طریق آن مخاطبان دیزنی بتوانند با داستان‌های آن ارتباط بیشتری برقرار کنند.

شرکت دیزنی همچنین یک شبیه‌ساز دنیای مجازی را ثبت کرد که هدف آن تسهیل جاذبه‌های واقعیت افزوده (AR) بدون هدست در پارک‌های مجازی دیزنی در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱ بود.

این شرکت پیش از این در تلاش بود تا فناوری متاورس را در شرط بندی‌های ورزشی ادغام کند. با این حال، هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشد.

بر اساس این گزارش، این شرکت پس از مشورت با McKinsey & Co و در جهت یافتن فرصت‌هایی برای کاهش هزینه تصمیماتی برای کاهش هزینه‌های عملیاتی و کاهش تعداد کارکنان خود را اتخاذ کرد.

شرایط نامناسب اقتصادی و افزایش رقابت در بخش استریم دو عامل اصلی بود که منجر به این تصمیم شد.

باب چاپک و رابرت ایگر، مدیران سابق و فعلی شرکت دیزنی، زمانی متاورس را یک فرصت سرمایه‌گذاری بسیار مناسب می‌دانستند.

باب چاپک متاورس را به عنوان پلتفرم داستان‌سرایی توصیف کرده است که آینده این صنعت را در دست می‌گیرد، در حالی که ایگر که مدیر فعلی شرکت دیزنی است، و قبلاً به‌عنوان کارگردان و مشاور در Genies (یک پلتفرم آواتار دیجیتال که بر روی بلاک‌چین Dapper Labs Flow فعال بود) کار می‌کرد، چنین عقیده‌ای درباره متاورس و آینده آن ندارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا