اخبار بیت کوین

لیست شدن اسپات ETF بیت کوین بلک راک در شرکت DTCC

لیست شدن صندوق معاملاتی اسپات ETF بیت کوین بلک راک یک گام مهم در پیشروی صندوق‌های معاملاتی است.

 

به نظر می‌رسد که بلک راک یک گام به موفقیت در ثبت ETF اسپات بیت کوین نزدیک شده است. صندوق معاملاتی اسپات بیت‌کوین «iShares» که توسط شرکت سرمایه‌گذاری بلک‌راک (BlackRock) پیشنهاد شده بود، امکان دارد به زودی تأیید کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده (SEC) را دریافت کند.

لیست شدن این صندوق معاملاتی در شرکت سپرده‌گذاری و تسویه وجوه DTCC، که یک شرکت مهم در تسویه معاملات بازار نزدک به شمار می‌رود، امید به تأیید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را زنده کرده و می‌تواند درها را به روی موجی از متقاضیان دیگر باز کند که منتظر تایید ETFهای اسپات بیتکوین هستند.

لیست شدن صندوق معاملاتی بیت‌کوین iShares، که توسط بلک راک پشتیبانی می‌شود، یک گام مهم در پیشروی صندوق‌های معاملاتی است. 

اریک بالچوناس تحلیلگر صندوق‌های معاملاتی که در بلومبرگ کار می‌کند، این فرآیند را به دقت پیگیری کرده و گفته که این لیست شدن در DTCC بخشی از فرآیند استاندارد برای راه‌اندازی رسمی ETF بیت کوین در بازارهای معاملاتی است. این اولین صندوق معاملاتی اسپات بیت کوین است که در DTCC لیست شده است.

لیست شدن IBTC در DTCC
لیست شدن IBTC در DTCC – منبع: توییت اریک بالچوناس

 بالچوناس همچنین تاکید دارد که مشارکت فعال بلک راک در فرآیندهای مرتبط با ساختار و اجرای صندوق‌های ETF، از جمله انتخاب نماد IBTC و لیست شدن در DTCC، نشان می‌دهد که این شرکت از تأیید کمیسیون بورس و اوراق بهادار اطمینان دارد. او همچنین می‌گوید که حتی احتمال دارد بلک راک چراغ سبز کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را گرفته باشد.

تأیید شدن درخواست بلک‌ راک می‌تواند تأثیرات شگرفی در صنعت سرمایه‌گذاری در رمزارزها داشته باشد. تأیید SEC ممکن است سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری را ترغیب به دنبال کردن پروژه‌های مشابه کند. شرکت‌های معروفی چون ARK Investment، Fidelity و Valkyrie نیز در این حوزه جزء رقبای مهم بوده و منتظر دریافت تأیید از سوی کمیسیون هستند. 

با این حال، باید توجه داشت که تا تاریخ انتشار این خبر، تأییدی از سوی SEC حاکی از لیست شدن ETF اسپات بیتکوین یا اتریوم صادر نشده است. البته در اکتبر ۲۰۲۱ کمیسیون بورس و اوراق بهادار به صندوق‌های معاملاتی آتی چراغ سبز داد. در صورتی که ETFهای اسپات بیت کوین نیز تایید شوند، امکان سرمایه‌گذاری مستقیم در رمزارزها برای بسیاری از مردم فراهم می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا