اخبار تکنولوژی

مایکروسافت هوش مصنوعی متمرکز بر کار را توسعه می‌دهد

قرارداد مایکروسافت با سازمان کار ایالات متحده آمریکا

 

غول فناوری، شرکت مایکروسافت، و سازمان کار آمریکا و کنگره سازمان‌های صنعتی (AFL-CIO) شراکت جدیدی را برای بحث در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی (AI) می‌تواند نیازهای کارگران را پیش‌بینی کند و نظرات آن‌ها را در توسعه و اجرای آن لحاظ کند، اعلام کرده‌اند. این مشارکت حقوق کارگران را در اولویت قرار می‌دهد و از نظرات رهبران کارگری در توسعه فناوری استفاده می‌کند.

به گفته AFL-CIO، اهداف این توافقنامه شامل اشتراک گذاری اطلاعات بین رهبران کارگران و کارگران در مورد روندهای توسعه هوش مصنوعی، ترکیب دیدگاه‌ها و تخصص کارگران در توسعه هوش مصنوعی، و کمک به شکل دادن به سیاست عمومی است که از مهارت‌ها و نیازهای فناوری کارگران پشتیبانی می‌کند.

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، گفت که این توافق شامل تلاشی مشترک با رهبران کارگران برای اطمینان از مزایای هوش مصنوعی برای کارگران است. لیز شولر، رئیس AFL-CIO، این توافق را به عنوان سیگنالی می‌بیند که حاکی از آن است که عصر هوش مصنوعی می‌تواند مشارکت‌هایی را برای تقویت مدیریت کار ممکن کند.

در سال ۲۰۲۲، مایکروسافت قرارداد مشابهی را با کارگران ارتباطات آمریکا (CWA) منعقد کرد که بر حمایت از حقوق کارگران برای سازماندهی جمعی در Activision Blizzard متمرکز بود.

مایکروسافت ۱۳ میلیارد دلار در OpenAI سرمایه گذاری کرده است، شرکت آمریکایی غیرانتفاعی هوش مصنوعی که ChatGPT را ایجاد کرد، و ۴۹ درصد از سهام را در اختیار دارد، اگرچه حق رای ندارد و ادعا می‌کند که کنترلی بر این شرکت نیز ندارد. مایکروسافت همچنین یک پلتفرم هوش مصنوعی به نام Azure توسعه داده است و از محصولات GPT OpenAI استفاده می‌کند تا عملکرد آن را گسترش دهد.

کارگران بسیاری از صنایع نسبت به تأثیر بالقوه هوش مصنوعی بر شغل خود ابراز نگرانی کرده‌اند. در بخش سرگرمی، بازیگران هالیوود در تابستان در اعتراض به پیشنهاد استفاده از AI توسط اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) اعتصاب کردند.

ظهور هوش مصنوعی نگرانی‌هایی را در مورد پتانسیل آن برای ایجاد تأثیر قابل توجه در بازار کار ایجاد کرده است. در ماه مه، آی‌بی‌ام تخمین زد که هوش مصنوعی می‌تواند در عرض پنج سال حدود ۷۸۰۰ شغل را در این شرکت جایگزین کند. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس و xAI، فراتر از آن رفت و پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی می‌تواند نیاز به نیروی کار معاصر را به کلی از بین ببرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا