اخبار تحلیلی

رقابت سخت بین دوجکوین و شیبا؛ معامله گران کدام را انتخاب می‌کنند؟

رقابت سخت میان دوجکوین و شیبا اینو؛ آیا حمایت‌های ایلان ماسک روی قیمت دوج کوین تاثیر می‌گذارد؟

 

دوج کوین بالاترین رتبه را در میان میم کوین‌ها از نظر ارزش بازار دارد، اما نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشت. رشد دوجکوین در سال ۲۰۲۳ تنها ۱.۰۶ درصد بود در حالی که توکن شیبا، با الهام از دوجکوین، شاهد افزایش اندک اما بهتر از دوج کوین عمل کرد و ۳.۶۲ افزایش داشت. 

دوجکوین در ماه گذشته ۱۲.۴۵ سقوط کرد در حالی که شیبا ۴ درصد رشد داشت.

ارزش بازار دوجکوین در ماه گذشته ۱۲.۴۵ کاهش یافت در حالی که شیبا اینو ۴ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. البته، فعالیت معاملاتی نیز منعکس‌کننده کاهش تقاضا برای دوجکوین بود، به طوری که حجم روزانه معاملات دوجکوین نسبت به ماه قبل ۳۹ درصد کاهش پیدا کرد. 

حجم معاملات روزانه شیبا و دوجکوین
حجم معاملات روزانه شیبا و دوجکوین _ منبع: Santiment

تجزیه و تحلیل AMBCrypto از داده‌های Santiment نشان داد که تعداد تراکنش‌های روزانه دوج کوین از ابتدای سال ۲۰۲۴ نزدیک به ۶۸ درصد کاهش یافته است در حالی که تعداد تراکنش‌ها در سیستم شیبا اینو ۸ درصد افزایش داشت.

در زمان نوشتن این خبر معامله‌گران زیادی احساسات منفی نسبت به دوجکوین داشتند.

تمامی این اتفاقات حاکی از آن است که دوج کوین در بازار کریپتو شکست می‌خورد و شیبا به میم کوین درجه اول در آینده تبدیل می‌شود. 

آدرس‌های فعال روزانه شیبا و دوجکوین
آدرس‌های فعال روزانه شیبا و دوجکوین – منبع: Santiment

آیا حمایت‌های ایلان ماسک روی قیمت دوجکوین تاثیر می‌گذارد؟

وابستگی بیش از حد دوج کوین به ایلان ماسک و حمایت‌های او در رسانه‌های اجتماعی مانع از رشد آن شده است، زیرا دیگر میم کوین‌ها مانند شیبا اینو و Bonk وارد مرحله اجرا شدند. در بازار صعودی پیوند ایلان ماسک و دوج کوین نتیجه داد اما در بازار نزولی جدایی آشکاری بین پست‌های ایلان ماسک و رفتار قیمتی دوج کوین وجود داشت. 

عملکرد ضعیف در بازار نقدی در واقع علاقه دوج کوین به سفته بازی را کاهش داد و معامله‌گران بیشتری روی کاهش آن شرط بندی کردند.

چارت نسبت خرید/فروش دوجکوین
چارت نسبت خرید/فروش دوجکوین – منبع: Coinglass

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا