اخبار بیت کوین

سروصدای جدید برای هاوینگ ۲۰۲۴ بیت کوین؛ آیا برای تغییرات بازار آماده هستید؟

تغییرات بازار بعد از هاوینگ ۲۰۲۴ بیت کوین

 

هر روز به چهارمین هاوینگ بیت کوین نزدیک می‌شویم و این هاوینگ نشان دهنده کاهش پاداش ماینرها از ۶.۲۵ بیت کوین در هر بلوک به ۳.۲۵ بیت کوین است. این کاهش پاداش و عرضه بیت کوین هر ۲۱۰ هزار بلوک یا تقریباً هر ۴ سال یک بار رخ می‌دهد و نشان دهنده کاهش عرضه محدود و نهایی بیت کوین است. 

عرضه محدود ۲۱ میلیون بیت کوین یکی از ویژگی‌های اساسی بیت کوین به حساب می‌آید و هاوینگ منظم مکانیزمی است که در نهایت عرضه بیت کوین را محدود می‌کند. هاوینگ بیت کوین تغییرات اساسی در روند بلند مدت قیمت بیت کوین دارد. 

اگر از نظر تاریخی به هاوینگ بیت کوین نگاه کنیم، همیشه این اتفاق باعث افزایش شدید قیمت بیت کوین شده است. در نتیجه، کاهش پاداش ماینرها جبران می‌شود زیرا بیت کوین‌هایشان ارزش بیشتری دارند. البته ناگفته نماند که این افزایش قیمت بیت کوین و اثر خنثی‌سازی آن برای ماینرها صرفاً حدس و گمان است و ۱۰۰ درصد درست نیست. 

هاوینگ ۲۰۲۴ بیت کوین در سال نرخ تورم بیت کوین را برای اولین بار به زیر ۱ درصد می‌رساند و اگر چرخه بعدی بازار مشابه چرخه قبلی باشد، این هاوینگ می‌تواند تاثیر منفی روی پاداش استخراج کنندگان بگذارد. 

بازی متفاوت بیت کوین و تاثیر جدید تراکنش‌های کوین بیس

رویداد هاوینگ بیت کوین نسبت به هاوینگ‌های گذشته جالب‌تر است زیرا این اتفاق به ارزش تراکنش‌های کوین بیس بستگی دارد. مقدار تراکنش‌های کوین بیس یک انگیزه قوی به ماینرها می‌دهد زیرا افرادی که تراکنش‌های کوین بیس را انجام دهند پاداش بیشتری می‌گیرند. 

البته این تراکنش‌های کوین بیس صرفاً یکبار اتفاق افتاد و پاداش بلوک از ۵۰ بیت کوین به ۲۵ بیت کوین کاهش پیدا کرد. اما چرا می‌گوییم اتفاقات جالب‌تری در انتظار بازار است؟

تراکنش‌های کوین بیس به این صورت است که ماینرها بر سر استخراج یک بلوک معتبر با یکدیگر رقابت می‌کنند زیرا آن بلوک نسبت به بلوک‌های دیگر ارزش بیشتری دارد. در نتیجه، اگر آن‌ها نتوانند بلوک مورد نظر را استخراج کنند وارد فاز بعدی بازی می‌شوند و باید درآمد از دست رفته ناشی از آن بلوک را جبران کنند. 

به این ترتیب، تمامی ماینرها وارد دور جدید می‌شوند و تمام تلاش خود را می‌کنند که شبکه بلاک چین را سازماندهی کنند. این سازماندهی مجدد بسیار مهم‌تر از هاوینگ است زیرا رویدادهای جالب‌تر و مهم‌تری را در تاریخ بیت کوین می‌سازد.

تاثیر اردینالز را دست کم نگیرید

اوردینالز تاثیر بالقوه‌ای در ماینینگ دارند. البته این نکته را در نظر بگیرید که ماینرها حاضر نیستند انرژی خود را برای سازماندهی مجدد بلاک چین به خطر بیندازند و بلاک بعدی را استخراج کنند. از طرفی حق بیمه اوردینالز بیشتر از هزینه عدم رفتن به بلوک بعدی است و ماینرها ممکن است زیر بار نروند. 

ماینرها معتقدند که اگر این کار را بکنند ارزش بازار برای اولین بلوک استخراج شده از زمان پذیرش اوردینالز بیشتر می‌شود و سودی برای آن‌ها ندارد.

از طرفی، اگر به جنبه اقتصادی نگاه کنیم، عملیات ماینینگ در مقیاس بزرگتر می‌تواند ریسک بلوک‌های گمشده را برای ماینرها بیشتر کنند. در واقع، اگر ریسک بلوک‌های گمشده بیشتر شود یک جنگ بزرگتری برای سازماندهی مجدد و جبران آن بلوک از دست رفته رخ می‌دهد. 

البته آخرین سناریو را فراموش نکنید. بازاری را تصور کنید که در آن پیشنهادات برای بلوک از دست رفته از قبل تعیین شده است.‌ در این حالت ماینرها می‌دانند که ارزش‌های تعیین شده چقدر بیشتر از خود بلوک است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا