اخبار بین الملل

ضرر ۲۴ میلیارد دلاری بزرگترین بانک‌های آمریکا در سال ۲۰۲۳

بانک‌های جی پی مورگان، بانک آمریکا، ولز فارگو و سیتی گروپ مجموعا مبلغ ۲۴ میلیارد دلار به خاطر وام ضرر کردند.

 

صنعت بانکداری ایالات متحده به دلیل افزایش وام‌های متعدد و مشکل‌دار مجموعاً ۲۴.۴ میلیارد دلار در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ ضرر کرد. بانک‌هایی که با این مشکل مواجه شدند عبارتند از:

  • جی پی مورگان
  • بانک آمریکا
  • ولز فارگو
  • سیتی گروپ

تمامی اتفاقات حاکی از آن است که بانک‌ها نزدیک به ۶ میلیارد دلار نسبت به سال قبل بانک دچار ضرر شده‌اند. به نظر می‌رسد که درآمد بانک‌ها در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ به دلیل وام‌های پرداخت نشده و افزایش هزینه سپرده‌ها با نرخ سودهای بالا کاهش پیدا کند. با وجود این، انتظار می‌رود که بزرگترین بانک‌های ایالات متحده سرمایه خود را برای وام‌های غیرجاری کمتر کنند. 

از طرفی، بانک‌های منطقه‌ای نیز حدود ۱۸ درصد از سهمیه وام خود را در صنعت املاک و مستغلات تجارت‌های بی‌ثبات گذاشتند و در وضعیت نامطمئنی قرار دارند. سرمایه‌گذاران عمده املاک، مانند بروکفید و بلک استون، وام‌های مسکن خود را کنار گذاشتند و به احتمال زیاد صاحبان املاک تجاری تا سال آینده وام‌های خود را پرداخت نکنند. به طور خلاصه، در سه ماهه سوم سال گذشته، بانک‌های ایالات متحده با ۱۷ درصد بیشتر از سه ماهه قبل و ۷۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ با ضرر برای وام‌های غیر قابل وصول مواجه شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا