اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

قیمت بیتکوین به ۵۰ هزار دلار رسید

بیت کوین سطح مقاومت ۵۰ هزار دلاری را شکست و روی قیمت ۵۰۲۲۰ معامله می‌شود.

 

بیتکوین برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۱ به سطح مقاومت ۵۰ هزار دلاری رسید و نقطه عطف قابل توجهی را برای ارزهای دیجیتال رقم زد. با این حال، فشار فروش از سوی صرافی‌های بزرگ مانند بایننس و کوین بیس، حرکت قیمت را به حداقل رسانده است. 

البته این افزایش قیمت بیتکوین همزمان با تصویب یازده ETF بیتکوین در ایالات متحده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار است. درست یک ماه پیش بود که کمیسیون بورس اوراق بهادار ETF بیت کوین را تایید کرد. 

اگر سری به گذشته و روند قیمت بیتکوین در سال ۲۰۲۳ بزنیم می‌بینیم که بیتکوین با شروع سال ۲۰۲۳ با قیمت ۲۲ هزار دلار معامله می‌شد.

همکاری نهادها برای افزایش قیمت بیتکوین

بیت کوین توانست ۱.۱ میلیارد دلار ورودی پول از طریق سرمایه‌گذاری مردم روی محصولات دیجیتال داشته باشد و همین اتفاق باعث شد که جریان ورودی بیتکوین از اول سال تا امروز به ۲.۷ میلیارد دلار برسد. تمامی این اتفاقات دست به دست هم می‌دهند تا روند اعتماد مردم به بیتکوین را بیشتر کنند.

هرچند، در این میان کسانی بودند که در مسیر روند صعودی قیمت بیتکوین سنگ‌اندازی کردند. برای مثال، شرکت گری اسکیل بیتکوین های خود را به صرافی کوین بیس فروخت و مبلغ ۲.۲ میلیون دلار را انتقال داد. همین موضوع روی افزایش قیمت اخیر بیتکوین تاثیر منفی گذاشت. با این حال، فروش گری اسکیل کاهش یافته است و به قیمت‌ها اجازه می‌دهد تا دوباره تثبیت شوند و افزایش پیدا کنند. 

از آن طرف، محصولات ETF بلک راک و فیدلیتی بیشترین حجم معاملات خود را از ۲۲ ژانویه تجربه کردند و با شروع بازار قیمت سهام این ETF ها اوایل امروز ۵ درصد افزایش یافت. افزایش سریع سرمایه‌گذاری نهادی از ETFها و پیشرفت‌ها در بخش کریپتوها تغذیه می‌کند و به عنوان محرک اصلی برای حرکت جدید بیت‌کوین به حساب می‌آید.

عامل اصلی عملکرد اخیر قیمت بیت‌کوین بازگشت صنعت کریپتو به عرصه بازار پس از چالش‌های COVID-19، از جمله کمبود سیلیکون و مشکلات زنجیره تامین است. انتظار می‌رود رویداد «هاوینگ بیتکوین در سال ۲۰۲۴»، قیمت بیتکوین را افزایش دهد و آن را به یک دارایی کاهش‌دهنده تورم تبدیل کند. مسیر صعودی قیمت بیتکوین به حفظ شتاب مثبت و جذب سرمایه نهادی بستگی دارد. در زمان نگارش این خبر، بیتکوین با قیمت ۵۰۲۲۰ دلار معامله می‌شود که بازدهی بالای ۵۰هزار دلار نشان‌دهنده بازدهی پیروزمندانه برای این ارز دیجیتال آلفاست. اگر سوددهی دوباره کاهش یابد، قیمت مسیر خود را معکوس می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا