اخبار بلاک‌چیناخبار صرافی ها

ایردراپ ۷۰۰ میلیون دلاری ژوپیتر

ایردراپ ۷۰۰ میلیونی ژوپیتر و چالش‌های بلاکچین سولانا

 

ایردراپ ۷۰۰ میلیون دلاری ژوپیتر JUP محدودیت‌های مقیاس پذیری سولانا را نشان داد در حالی که به پیشرفت صرافی غیرمتمرکز ژوپیتر کمک کرد و رشد بلاک چین در مقابل توکن‌های حاکمیتی را بیش از پیش برجسته کرد.

صرافی غیرمتمرکز ژوپیتر در روز چهارشنبه یکی از بزرگترین ایردراپ‌های رمزارزی را انجام داد و بیش از ۷۰۰ میلیون دلار از توکن حاکمیتی جدید خود JUP را بین تقریبا یک میلیون کیف پول بر روی بلاکچین سولانا توزیع کرد. این رویداد آزمایشی برای سنجش میزان ظرفیت شبکه بود و حجم معاملات روی صرافی ژوپیتر رکورد زد.

این توکن‌ها، که برای هدایت تصمیمات ژوپیتر از طریق رای‌گیری و استیکینگ استفاده می‌شدند، با قیمت ۰.۴۱ دلار بر اساس مدل قیمت گذاری خودکار صرافی معامله شدند. اما همانطور که پیش‌بینی می‌شد، قیمت در عرض چند ساعت تقریبا ۸۰ درصد افزایش یافت و به بیش از ۰.۷۰ دلار رسید.

ژوپیتر حجم روزانه خود را به دلیل معاملات JUP به ۱.۳۸ میلیارد دلار افزایش داد، که بیش از دو برابر فعالیت عادی آن بود و آن را به بالاترین صرافی غیرمتمرکز تبدیل کرد. تیم این پروژه دو ایردراپ آزمایشی را در ماه ژانویه انجام داده بود تا سیستم را برای ایردراپ‌های مورد انتظار آماده کند.

در حالی که ژوپیتر روز بزرگی را سپری کرد، بلاکچین سولانا که آن را پشتیبانی می‌کرد، سولانا دچار مشکلاتی شد. اعتباردهندگان شبکه گزارش کردند که زیرساخت اصلی سالم ماند، اما برخی از اجزای حیاتی تحت فشار درخواست کاربران قرار گرفتند.

نودهایی که ارتباط کیف پول به سولانا را فراهم می‌کردند، با مشکل مواجه شدند تا عملکرد خود را حفظ کنند، به خصوص در ۴۵ دقیقه اول که مردم برای گرفتن توکن رایگان خود از ژوپیتر به این صرافی هجوم آوردند. این موضوع باعث شد که بسیاری از کاربران با مشکلاتی در ردیابی توکن‌های دریافتی خود یا معامله آنها مواجه شوند.

توسعه‌دهندگان راه‌حل‌های موقتی ارائه کردند، از جمله ابزارهای داشبورد تخصصی برای ردیابی درخواست‌های توکن ژوپیتر و سیستم‌های هشداردهنده برای اطلاع‌رسانی به اپراتورهای نود درباره فعالیت‌های روی این شبکه. اما درخواست‌های بالا بر روی بلاکچین سولانا از طریق تبلیغات ژوپیتر چالش‌های مقیاس پذیری روی بلاک چین سولانا را بار دیگر نشان داد.

ایردراپ ۷۰۰ میلیون دلاری ژوپیتر نشان داد که بلاکچین سولانا برای ارائه پروژه‌های توکنی از نظر زیربنایی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند. البته بنیان‌گذاران ژوپیتر اعلام کردند که هدف آنها تخریب سولانا نبود. با این حال، برخی از منتقدان از این ایردراپ با عنوان «ایردراپ اسپم» یاد کردند که هنوز مشکلات غیرمنتظره‌ای به دنبال دارد.

برخی دیگر مخالفت این عنوان اسپم برای ایردراپ ژوپیتر بودند و بر اهمیت این موضوع تاکید کردند که ضروریست سولانا، هم‌زمان با افزایش درخواست دولوپرها برای ساختن پروژه‌های اتی خود بر روی این بلاک‌چین از نظر زیرساختی شبکه خود را تقویت کند. با این حال راه‌اندازی و حجم معاملات بالای توکن ژوپیتر نشان می‌دهد که برنامه‌های غیرمتمرکز می‌توانند یه پذیرش عمومی کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا