اخباراخبار استخراجاخبار بیت کویناخبار بین الملل

کشور بوتان سال‌هاست که در سکوت خبری بیت کوین استخراج می‌کند

استخراج بیت کوین از زمانی که بیت‌کوین ۵۰۰۰ دلار بود

 

بزرگترین و تنها شرکت هلدینگ دولتی دروک هلدینگ و سرمایه گذاری (DHI) بوتان تأیید کرده است که چندین سال است که بیت کوین (BTC) را به عنوان یکی از رمزارزهای پورتفولیوی خود استخراج می‌کند.

رسانه محلی The Bhutanese در ۲۸ آوریل گزارش داد که علاقه این شرکت به استخراج بیت کوین از زمانی شروع شد که ارزش اولیه این ارز دیجیتال حدود ۵۰۰۰ دلار بود. البته در این میان علاقه کمی هم به اتریوم (ETH) نشان داده است.

مقامات این شرکت اطمینان دادند که با توجه به اینکه شرکت در فروش مستقیم و خرید دارایی‌های دیجیتال دخالتی ندارد، خطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال کاهش می‌یابد. در همان زمان، شرکت DHI خاطرنشان کرد که این سرمایه‌گذاری با فروش بیت‌کوین برای تامین هزینه‌های عملیاتی ماینینگ هزینه‌های خود را پوشش می‌دهد.

این شرکت تصریح کرد که سرمایه‌گذاری در استخراج بیت کوین یک حرکت استراتژیک است و نه ناشی از ترس از دست دادن (FOMO) این فناوری. به عنوان بخشی از این استراتژی، شرکت DHI در حال جمع‌آوری تیمی از متخصصان در زمینه ارزهای دیجیتال و بهره‌برداری از مزایای صرافی‌های ارزهای دیجیتال تنظیم شده در سراسر دنیا است.

به گزارش سایت Finbold مشخص شد که این کشور به طور مخفیانه، در کنار سایر دارایی‌های دیجیتال مشغول سرمایه‌گذاری میلیون‌ها دلار در بیت کوین بوده است. افشاگری‌های مربوط به این سرمایه‌گذاری پس از ورشکستگی پلتفرم بلاکفای و سلسیوس آشکار شد.

مازاد برق مصرفی

عملیات استخراج از منابع انرژی تجدیدپذیر بوتان تامین می‌شود که از طریق پروژه‌های آبی تولید می‌شود. لازم به ذکر است که این کشور نزدیک به ۱۰۰ درصد برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید می‌کند که مازاد برق ایجاد می‌کند و آن را برای استخراج بیت کوین ایده‌آل می‌کند.

سرمایه‌گذاری در استخراج ارزهای دیجیتال بخشی از تلاش‌های کشور بوتان برای تحریک رشد اقتصادی است، جایی که فناوری به عنوان یک عنصر کلیدی در نظر گرفته می‌شود.

علاوه بر این، Ujjwal Deep Dahal، مدیرعامل شرکت DHI توضیح داد که این شرکت موفق شده است تمام وام‌های قرض گرفته شده از شرکت‌های رمزارز ورشکسته بلاکفای و سلسیوس را بازپرداخت کند. وی تصریح کرد که شرکت DHI در مقایسه با هزینه استخراج دارایی‌های دیجیتال در بوتان هیچ ضرر مالی متحمل نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا