اخبار صرافی ها

دانشگاه استنفورد قصد دارد میلیون‌ها دلار دریافتی از صرافی FTX را بازگرداند

سخنگوی استنفورد گفت که دانشگاه هدایایی از بنیاد FTX و نهادهای مرتبط با این صرافی دریافت کرده است.

 

طبق گزارش بلومبرگ، دانشگاه استنفورد اعلام کرد که قصد دارد «هدایایی» به ارزش میلیون‌ها دلار را که از صرافی ورشکسته ارزهای دیجیتال FTX دریافت کرده بود، بازگرداند.

سخنگوی دانشگاه در مصاحبه با بلومبرگ گفت: «در حال مذاکره با وکلای بدهکاران صرافی FTX برای بازپس‌گیری این هدایا هستیم و وجوه را به طور کامل برمی گردانیم.»

اظهارات استنفورد پس از آن صورت می‌گیرد که صرافی FTX از والدین سم بنکمن-فرید، بنیانگذار صرافی FTX–جوزف بنکمن و باربارا فرید–در روز دوشنبه با هدف بازیابی میلیون‌ها دلار از وجوه غیرقانونی منتقل شده و اختلاس شده شکایت کرد.

در یک پرونده قضایی مربوط به روز دوشنبه آمده است: «از نوامبر ۲۰۲۱ تا مه ۲۰۲۲، بنکمن مسئول هدایت کمک‌های مالی بیش از ۵/۵ میلیون دلاری گروه FTX به کارفرمایش، دانشگاه استنفورد بود.»

بر اساس این گزارش، سخنگوی استنفورد گفت که دانشگاه هدایایی از بنیاد FTX و نهادهای مرتبط با این صرافی دریافت کرده است–عمدتاً برای پیشگیری و تحقیقات مرتبط با بیماری همه‌گیر کووید.

پرونده دادگاه نشان داد که بنکمن و فرید، هر دو استاد دانشکده حقوق استنفورد، ظاهراً از دسترسی و نفوذ خود در FTX برای ثروتمند شدن خود استفاده کرده‌اند.

براساس اطلاعات موجود در این پرونده، گفته می‌شود بنکمن و فرید برای ده‌ها میلیون دلار کمک‌های سیاسی و خیریه، از جمله به دانشگاه استنفورد، که ظاهراً برای ارتقای جایگاه حرفه‌ای و اجتماعی بنکمن و فرید در هزینه گروه FTX درنظر گرفته شده بود فشار آوردند.

در پاسخ به این شکایت، نمایندگان قانونی والدین بنکمن-فرید گفتند که این ادعاها «کاملا نادرست» است.

این تلاش خطرناکی برای ارعاب جو و باربارا و تضعیف روند هیئت منصفه چند روز قبل از شروع محاکمه فرزندشان است و این ادعاها کاملاً نادرست هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا