اخبار بیت کوین

سرمایه ۷۵۰ میلیون دلاری شرکت MicroStrategy برای خرید دوباره بیتکوین

شرکت MicroStrategy برای فروش سهام خود آماده می‌شود

 

شرکت MicroStrategy، یکی از برجسته‌ترین دارندگان بیتکوین در سراسر جهان، اعلام کرده است که قصد دارد تا ۷۵۰ میلیون دلار از سهام عادی کلاس A خود را بفروشد. این شرکت نشان داد که درآمد حاصل از آن به طور بالقوه می‌تواند خریدهای بیشتر بیتکوین را تامین کند.

این شرکت اطلاعات تجاری در ۱ آگوست ۲۰۲۳ و با ارسال پرونده‌ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که قصد دارد برای فروش سهام عادی کلاس A خود تا سقف ۷۵۰ میلیون دلار اقدام کند. این حرکت، با مشارکت Cowen and Company، Canaccord Genuity و Berenberg Capital، می‌تواند نشان‌دهنده یک گام جسورانه دیگر در قلمرو بیتکوین باشد.

استراتژی جدید شرکت MicroStrategy درمورد بیتکوین

این شرکت توسعه نرم‌افزار به طور مداوم تعهد خود را به بیت کوین بیان کرده و خود را به عنوان یکی از سرسخت‌ترین حامیان نهادی این ارز دیجیتال معرفی کرده است. MicroStrategy در پرونده SEC خود اظهار داشت که ممکن است از درآمد حاصل از فروش پیشنهادی در راستای اهداف مختلف شرکت، از جمله خرید احتمالی بیتکوین بیشتر استفاده کند.

اندرو کانگ، مدیرمالی شرکت MicroStrategy، در جریان مصاحبه اخیر خود درباره درآمد گفت: «مانند برنامه‌های قبلی، ممکن است از درآمدها برای اهداف کلی شرکت استفاده کنیم، که شامل خرید بیتکوین و بازخرید یا بازپرداخت بدهی‌های معوقه ما می‌شود.»

مایکل سیلور، رئیس MicroStrategy نیز استراتژی خود را با محوریت بیتکوین تکرار کرد: «هدف ما یافتن راه‌هایی برای تولید افزایشی بیتکوین برای سهامدارانمان است و این کار را با جریان نقدی کسب‌وکار یا از طریق تأمین مالی هوشمند سهام یا بدهی و یا سایر عملیات‌های هوشمند انجام می‌دهیم.»

ذکر این نکته مهم است که مشخص نیست شرکت MicroStrategy از کل ۷۵۰ میلیون دلار برای خرید بیتکوین استفاده کند یا خیر. با این وجود، احتمال اینکه مبلغ قابل توجهی در بیتکوین سرمایه‌گذاری شود بسیار زیاد است.

حرکت‌های جسورانه شرکت MicroStrategy در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳

در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳، شرکت MicroStrategy به‌میزان قابل توجهی دارایی‌های بیتکوین خود را گسترش داد و در مجموع ۱۲۸۰۰ بیت کوین به مجموعه خود اضافه کرد. این حرکت بزرگترین افزایش در یک بازه زمانی سه‌ماهه از سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. بر اساس گزارش‌ها، این شرکت اکنون دارای ۱۵۲,۸۰۰ بیتکوین است که طبق قیمت فعلی بازار تقریباً ۴/۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

علاوه بر این، سیلور از طریق توییتر اعلام کرد: «در ماه ژوئیه، شرکت MicroStrategy تعداد ۴۶۷ بیتکوین اضافی را به قیمت ۱۴/۴ میلیون دلار خریداری کرد و اکنون ۱۵۲۸۰۰ بیتکوین دارد.»

به نظر می‌رسد استراتژی بیتکوین محور این شرکت در جامعه سرمایه‌گذاری تأثیر مثبتی گذاشته است. قیمت سهام این شرکت از ابتدای سال تقریباً ۲۰۰ درصد افزایش یافته است، به طوری که سهام MSTR از ۱۴۵/۰۲ دلار به ازای هر سهم در ۳ ژانویه به ۴۳۴/۹۸ دلار در زمان انتشار افزایش یافت.

برنامه‌های MicroStrategy فراتر از بیتکوین

در کنار خرید بیتکوین، شرکت MicroStrategy به نوآوری در صنعت هوش تجاری خود ادامه می‌دهد. بر اساس گزارش سه‌ماهه دوم این شرکت، پلتفرم MicroStrategy ONE منتشر خواهد شد، محصولی که برای ادغام هوش تجاری و هوش مصنوعی طراحی شده است.

مدیرعامل این شرکت به نام Phong Le، این محصول را تحسین کرد و گفت: «پلتفرم جدید MicroStrategy ONE مهم‌ترین نوآوری محصول در تاریخ شرکت ما به‌حساب می‌آید و نشان‌دهنده یک تغییر اساسی در صنعت ما برای استفاده از قدرت هوش تجاری و هوش مصنوعی است.»

در زمان انتشار این خبر، بیتکوین با قیمت ۲۹۶۷۷ دلار معامله می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا