اخبار تکنولوژی

اپل خرید استارتاپ واقعیت افزوده Mira را پس از معرفی Vision Pro تایید کرد

ارزش استارتاپ میرا بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده شد.

 

در حالی که هدست جدید اپل دارای ویژگی‌هایی است که به سمت واقعیت افزوده شخصی‌سازی شده است، هدست‌های Mira به طور هدفمند برای کاربردهای صنعتی طراحی و ساخته شده‌اند.

تنها یک روز پس از راه‌اندازی خط تولید جدید واقعیت مجازی (VR) به نام Apple Vision Pro، این غول فناوری خرید Mira، یک استارتاپ واقعیت افزوده را تایید کرد که هدست‌های هندزفری و مجهز به گوشی‌های هوشمند را ارائه می‌دهد.

بر اساس گزارش The Verge در هفتم ژوئن، آخرین خرید اپل از طریق یک پست اینستاگرام خصوصی بوده که توسط مدیرعامل Mira، بن تافت، به اشتراک گذاشته شد و اپل متعاقباً این خبر را تایید کرد. 

هدست اپل که انتظار می‌رود در اوایل سال ۲۰۲۴ وارد بازار شود، گران‌ترین ابزار واقعیت ترکیبی است که در حال حاضر ۳۴۹۹ دلار قیمت دارد.

در حالی که هدست جدید اپل مملو از نوآوری‌هایی است که در راستای واقعیت مجازی شخصی‌سازی شده‌اند، هدست‌های Mira به طور هدفمند برای کاربردهای صنعتی طراحی شده‌اند. موارد استفاده فعلی شامل تولید مواد شیمیایی، فولاد و مواد غذایی، خدمات معدن و نیروی دفاع است. 

از دیگر موارد برجسته کاربرد این هدست می‌توان به ساخت هدست‌های واقعیت افزوده برای استودیو یونیورسال در Nintendo World اشاره کرد.

اپل در پاسخ به گزارش The Verge گفت: «اپل هرازگاهی شرکت‌های فناوری کوچک‌تری را خریداری می‌کند و ما معمولاً در مورد جزئیات هدف یا برنامه‌های خود صحبت نمی‌کنیم.»

طبق گزارش‌ها، استارتاپ میرا در گذشته ۱۷ میلیون دلار سرمایه از سرمایه گذارانی از جمله Blue Bear Capital و Sequoia جذب کرده است، با این حال، هنوز میزان سرمایه‌گذاری اپل برای خرید این شرکت فاش نشده است.

بر اساس داده‌های PrivCo، استارتاپ میرا از ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۰، پس از سرمایه‌گذاری ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار ارزش‌گذاری شد. علاوه بر این، طبق آمار IPqwery این شرکت دارای ۱۴ حق ثبت اختراع و ۸ علامت تجاری است.

در حالی که اپل تصمیم گرفت صراحتاً از مفاهیم متاورس یا واقعیت مجازی در طول راه‌اندازی هدست جدید اپل استفاده نکند، کارآفرینان این فناوری پتانسیل بالایی در این دستگاه برای تسریع پروسه پذیرش اکوسیستم کریپتو می‌بینند.

در کنار غول‌های فناوری، سازمان‌های دولتی نیز آزمایش‌های خود را در زمینه متاورس آغاز کرده‌اند. اخیراً، شهر نانجینگ چین پلتفرم نوآوری فناوری و برنامه کاربردی «متاورس چین» را برای پیشبرد تحقیق و توسعه در این زمینه در سراسر کشور افتتاح کرده است.

هدف این پلتفرم این است که به عنوان قطب فعالیت‌های مرتبط با متاورس عمل کند. سایر شهرهای بزرگ چین، از جمله شانگهای، نیز دست به ابتکارات جدیدی در زمینه متاورس زده‌اند که با هدف رسیدن به درآمد نقدی سالانه ۳۵۰ میلیارد یوان (۴۹/۶ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا