اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

۶۹۴۲۰ عدد جادویی بیتکوین

آیا رسیدن بیتکوین به قیمت جنجنالی ۴۲۰۶۹ دلار می‌تواند بیتکوین را به عدد جادویی ۶۹۴۲۰ برساند؟

 

بیتکوین در این هفته از عدد افسانه‌ای عبور کرد و این امید را ایجاد کرد که این ارز دیجیتال به زودی به عدد موعود ۶۹۴۲۰ دلاری نیز صعود کند.

بسیاری از کاربران اکوسیستم کریپتو، روز سه‌شنبه با شنیدن این خبر که بیتکوین از قیمت نمادین قدرتمندی عبور کرده است، خوشحال شدند: قیمت ۴۲۰۶۹ دلار.

عبور از این رقم برای دوستداران میم‌ها (memes) و فرهنگ عامه در سراسر شبکه‌های اجتماعی هیجان‌انگیز است. ایلان ماسک در توییتر خود گفت: «به عنوان اعداد میم، این دو عدد ۶۹ و ۴۲۰ سال‌ها از اهمیت خاصی در فضای اینترنتی برخوردار بوده‌اند و ترکیب آنها اغلب به فال نیک گرفته می‌شود.»

بسیاری از کاربران توییتر آخرین عبور بیتکوین از مرز ۴۲۰۶۹ دلار را جشن گرفتند که اولین بار در عصر دوشنبه رخ داد، سپس بار دیگر در روز سه شنبه که بیتکوین پس از اندکی افت این رقم را دوباره به دست آورد خوشحال شدند. بیتکوین از آن زمان به صعود خود ادامه داده است و در زمان نوشتن به بالای ۴۴ هزار دلار رسیده است.

این اولین بار نیست که بیتکوین از مرز ۴۲۰۶۹ عبور می کند. در سه مورد دیگر—دو بار در سال ۲۰۲۱ و یک بار در سال ۲۰۲۲–بیتکوین در حالی که در یک مسیر صعودی قرار داشت، از این رقم فراتر رفت.

اما این مناسبت اخیر دارای اهمیت خاصی است. پس از بیش از یک سال و نیم روند نزولی، بیتکوین—همراه با چندین ارز دیجیتال و دارایی دیجیتال دیگر—در حال حاضر بازگشتی چشمگیر را تجربه می‌کند. بسیاری خوشبین هستند که آخرین شکست قیمت روی اعداد ۴۲۰-۶۹ می‌تواند پایان زمستان جاری ارزهای دیجیتال باشد و در نهایت باعث ایجاد یک بازار صعودی بدون ابهام کریپتو شود.

طرفداران جادوی این اعداد میم هدف دیگری را نیز دنبال می‌کنند، هدفی که مدت‌هاست جام مقدس آن‌ها در نظر گرفته می‌شود: صعود رویایی و هرگز محقق نشده بیتکوین به ۶۹۴۲۰ دلار.

در اواخر سال ۲۰۲۱ زمانیکه بیتکوین در بالاترین حد خود بود، این ارز دیجیتال برای مدت کوتاهی به ۶۹ هزار دلار رسید، اما درست قبل از اینکه بسیاری از معامله گران ارزهای دیجیتال را با رسیدن به ۶۹۴۲۰ خوشحال کند سقوط کرد. اگر BTC این بار نیز تاریخ ساز شود و سد وعده داده شده ۴۲۰۶۹ را بشکند، این رویداد مطمئناً جهان را تکان خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا