اخبار بیت کویناخبار تحلیلیاخبار قانون‌گذاری

افزایش قیمت بیت کوین در پی نشست صندوق ذخیره فدرال

پیش‌بینی قیمت بیت کوین پیش از نشست صندوق ذخیره فدرال


نکات مهم خبر

  • سطح مقاومت ۳۰ هزار دلاری برای قیمت بیت کوین 
  • پشتیبانی خط گردن الگوی سر و شانه در چارت بیت کوین
  • اندیکاتور RHODL نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ممکن است در افت قیمت خرید انجام دهند

نشست صندوق ذخیره فدرال رویداد مهم بعدی در معاملات ارزهای دیجیتال است. اکثر فعالان بازار انتظار دارند که صندوق ذخیره فدرال نرخ بهره را ۲۵bp دیگر افزایش دهد، اما نکته کلیدی این است که چگونه قرار است تصمیم خود را اعلام کند.

دیدگاه dovish که از کاهش بیش از حد نرخ‌های بهره حمایت می‌کند، برای دلار آمریکا یک روند نزولی و برای بیت کوین روندی صعودی را پیش‌بینی می‌کند. در مقابل، دیدگاه hawkish که از افزایش نرخ بهره برای مقابله با تورم حمایت می‌کند، افزایش ارزش دلار را تقویت می‌کند که قاعدتاً روی قیمت بیت کوین نیز تاثیر می‌گذارد.

پیش از تصمیم صندوق ذخیره فدرال، بیت کوین با قیمت ۳۰ هزار دلار می‌جنگد. غلبه بر سطح مقاومت افقی برای بیت کوین دشوار بود و یک الگوی احتمالی سر و شانه را تشکیل داد.

با اینکه این الگو هنوز ناقص است، ممکن است در صورت کاهش قیمت بیت کوین به زیر خط گردن الگوی سر و شانه، منجر به ضعف بیشتر برای این رمزارز شود. در چنین حالتی، خریداران احتمالاً در منطقه ۲۴ هزار دلاری ظاهر می‌شوند، جایی که ممکن است سطح مقاومت قبلی تبدیل به سطح حمایت شود.

چارت قیمت بیت کوین
چارت قیمت بیت کوین – منبع: TradingView

خرید بیت کوین در افت قیمت طبق پیش‌بینی اندیکاتور نسبت ارزش واقعی هولد‌شده

این نسبت RHODL نیز نامیده می‌شود و تفسیر ساده‌ای دارد. هر زمان که این نسبت به نوار قرمز می‌رسید، بازار بیش از اندازه روند رشد می‌کرد که به معنی پایان چرخه صعودی بود.

در مقابل، بازار نزولی با رسیدن به نوار سبز پایان می‌یابد و یک چرخه صعودی باید شروع شود. قیمت بیت کوین در ابتدای سال ۲۰۲۳ افزایش یافت چرا که اندیکاتور نسبت ارزش واقعی هولد‌شده نشان‌دهنده پایان بازار نزولی بود.

اندیکاتور نسبت ارزش واقعی هولد‌شده (RHODL)
اندیکاتور نسبت ارزش واقعی هولد‌شده (RHODL) – منبع: Glassnode

از این رو، هرگونه افت قیمت در نتیجه تصمیم امروز صندوق ذخیره فدرال باید خریداری شود،، چرا که اندیکاتور RHODL تا رسیدن به منطقه قرمز فاصله زیادی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا