اخبار تکنولوژی

سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری گوگل در شرکت هوش مصنوعی Anthropic

سرمایه‌گذاری جدید شرکت گوگل در حوزه هوش مصنوعی (AI)

 

به گفته وال استریت ژورنال، گوگل در حال حاضر ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است در حالی که ۱.۵ میلیارد دلار باقی‌مانده در آینده پرداخت می‌شود.

طبق گزارش جدید، گوگل شرط بندی روی هوش مصنوعی را دو برابر کرده و با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری دیگر در شرکت هوش مصنوعی Anthropic رکورد جدیدی ثبت کرد. البته ناگفته نماند که گوگل قبلا از هوش مصنوعی شکایت کرده بود.

وال استریت ژورنال، در تاریخ ۲۷ اکتبر، به نقل از افراد آشنا به Anthropic، رقیب خالق ChatGPT، یعنی OpenAI، بیان کرد که گوگل قبلاً مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرد. به علاوه، در حال حاضر ۱/۵ میلیارد دلار باقی مانده است و گوگل در طول زمان این مبلغ را پرداخت می‌کند.

این معامله بزرگ یک سرمایه‌گذاری مضاعف روی سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیون دلاری گوگل در سال ۲۰۲۳ است.

وال استریت ژورنال افشا کرد که Google Cloud چند ماه پیش نیز قراردادی چند ساله با Anthropic به ارزش ۳ میلیارد دلار امضا کرد.

این خبر به دنبال سرمایه‌گذاری عظیم ۴ میلیارد دلاری آمازون در Anthropic در ماه سپتامبر بود. Anthropic از بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی خود مانند دستیار هوش مصنوعی کلاود استفاده کند. این شرکت قصد دارد یک پیشرفت بزرگ در صنعت هوش مصنوعی ایجاد کند.

ناگفته نماند که شرکت OpenAI از سال ۲۰۱۹ یک قرارداد ۱۳ میلیارد دلاری با مایکروسافت بست و می‌خواهد نسخه‌های پیچیده‌تر ربات چت هوش مصنوعی خود را بسازد. 

این چت بات محبوب در دو ماه اول راه‌اندازی خود در نوامبر ،۲۰۲۲ بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر جذب کرد. این اتفاق باعث شد که بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در سراسر جهان به دنبال سرمایه‌گذاری در این فضا باشند. 

بنیانگذاران Anthropic، خواهر و برادر داریو و دانیلا آمودی، قبلاً در OpenAI کار می‌کردند اما در سال ۲۰۲۱ با مدیرعامل OpenAI، سام آلتمن، بر سر پیامدها و نگرانی‌ها ایمنی هوش مصنوعی اختلاف نظر پیدا کردند و  این همکاری برای همیشه قطع شد. 

شرکت Anthropic قبل از گوگل و آمازون عمدتا توسط سام بنکمن فرید، مدیرعامل سابق FTX، حمایت مالی می‌شد. مدیرعامل FTX حدود ۷ ماه قبل از سقوط این شرکت، مبلغ ۵۳۰ میلیون دلار در Anthropic در آوریل ۲۰۲۲ سرمایه‌گذاری کرد.

افزایش ارزش Anthropic یک نشانه مثبت برای طلبکاران FTX است. آنها امیدوارند که FTX بتواند پرونده ورشکستگی خود را جبران کند.

شرکت FTX مبلغ  ۵۰۰ میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرد و این کار درست قبل از گوگل و آمازون بود. این شرکت اکنون تنها در سال گذشته ۷ میلیارد دلار جذب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا