اخبار بیت کوین

افزایش نرخ هش پنج ماه پیش از هاوینگ بیتکوین

افزایش فعالیت ماینرها: شبکه بیتکوین امن‌تر و پرقدرت‌تر از همیشه است.

 

نرخ هش بیتکوین به بالاترین حد خود رسیده است که نشان می‌دهد این شبکه قوی‌تر از همیشه است و شبکه بیتکوین آماده هاوینگ سال بعد است که ۵ ماه تا آن باقی مانده است. 

بر اساس داده‌های Blockchain.com، کل نرخ هش بیتکوین روز چهارشنبه به ۴۹۱ اگزاهش در ثانیه (TH/s) رسید. این بدان معناست که در هر ثانیه، ماشین‌های ماینینگ در سراسر جهان که امنیت شبکه بیت‌کوین را تضمین می‌کنند، ۴۹۱ کوئینتیلیون محاسبه هش انجام می‌دهند. 

نرخ هش به میزان توان محاسباتی استفاده شده در هر ثانیه اشاره دارد. هر چه قدرت محاسباتی بیشتر استفاده شود، برای مهاجمان کنترل بیش از ۵۰ درصد شبکه بیتکوین یا همان حمله ۵۱ درصدی دشوارتر می‌شود. این همچنین به این معنی است که اکنون فعالیت استخراج بیشتری در شبکه وجود دارد زیرا ماینرها عملیات خود را گسترش داده و از ماشین‌آلات بیشتری برای ادامه کسب سود تا حد امکان استفاده می‌کنند.

محاسبات هش یا Hashing فرآیند تبدیل داده‌ها به یک رشته کاراکتر با طول ثابت است. محاسبات هش برای انجام کارهایی در شبکه بیتکوین مانند ایجاد کلیدهای خصوصی به منظور انجام تراکنش‌های کاربران مورد نیاز است.

نرخ هش بالاتر به این معنی است که کنترل شبکه برای مهاجمان دشوار است زیرا مهاجم مخرب باید به اندازه کافی قدرت استخراج را از ماشین‌ها دریافت کند تا با نرخ هش فعلی مطابقت داشته باشد و آن را مختل کند. بنابراین این یک فرآیند پرهزینه و انرژی‌بر خواهد بود. 

همچنین نرخ هش بالاتر به این معنی است که انرژی بیشتری مورد نیاز است، که به نوبه خود به معنای نیاز به سخت افزار ماینینگ قدرتمندتر است. این می‌تواند منجر به هزینه‌های بالاتر برای ماینرها و مصرف انرژی بیشتر شود – مسئله‌ای که بیتکوین در گذشته به طور مکرر به خاطر آن مورد انتقاد قرار گرفته است. 

اما قبل از هاوینگ سال آینده – رویدادی که در آن مقدار بیتکوین اعطا شده به ماینرها هر چهار سال یکبار نصف می‌شود – ماینرها طبیعتاً در حال خرید ماشین‌های استخراج کارآمدتری هستند و بدین ترتیب نرخ هش را افزایش می‌دهند.

در میان رکود قیمت‌ها، نرخ هش بیتکوین به بالاترین حد خود رسیده 

هاوینگ بعدی چهارمین هاوینگ بیتکوین از زمان راه‌اندازی بلاکچین آن در ۲۰۰۹ است و انتظار می‌رود که این هاوینگ در آپریل، یعنی ۵ ماه دیگر، رخ دهد. این هاوینگ برای بسیار نشان از روند صعودی آینده بازار دارد و احساسات خوش‌بینانه با خود به همراه می‌آورد. این به این دلیل است که اساساً مکانیزم هاوینگ برای کنترل تورم بیتکوین طراحی شده است.

هر چهار سال یک بار، صدور بیتکوین‌های جدید به نصف کاهش می‌یابد و عرضه بیت‌کوینی را که ماینرها می‌توانند در بازار تخلیه کنند، کاهش می‌دهد. روند گذشته نشان داده که با این مکانیزم تقاضا برای BTC موجود در بازار افزایش می‌یابد. بیتکوین دارای مقدار عرضه ثابت ۲۱ میلیون کوین است و در حال حاضر کمی بیش از ۱۹/۵ میلیون بیتکوین استخراج شده و در گردش است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا