اخبار بیت کوین

بیتکوین ۴۵ هزار دلاری تا آخر سال

بررسی عواملی که می‌توانند تا آخر سال بیتکوین را به ۴۵ هزار برسانند

 

مارکوس تیلن از شرکت DeFi Research بر این باور است که بیتکوین تا پایان سال به ۴۰ هزار دلار یا حتی ۴۵ هزار دلار خواهد رسید. تیلن توضیح داد که جریانات بازار Options و رفتارهای مسالمت‌آمیز فدرال‌ رزرو احتمالاً تا پایان سال ارزش بازار ارزهای دیجیتال را بالاتر خواهد برد. 

به گفته مارکوس تیلن، سرپرست تیم تحقیقات Matrixport و بنیانگذار پورتال تحلیلی DeFi Research، حرکت صعودی بیتکوین (BTC) احتمالا تا پایان سال به همین صورت باقی خواهد ماند و قیمت آن را تا مرز ۴۰ هزار دلار افزایش خواهد داد. 

تیلن در اظهاراتی که با CoinDesk به اشتراک گذاشته شده گفت: «بیتکوین تا پایان سال به ۴۰ هزار دلار یا حتی ۴۵ هزار دلار خواهد رسید. موقعیت بازار Options و رفتارهای مسالمت‌آمیز فدرال رزرو مانند یک کاتالیزور برای ادامه افزایش قیمت‌ها عمل خواهد کرد. ارزش بازار رمزارزها امسال بیش از دو برابر شده است و قیمت‌ها تنها در چهار هفته گذشته نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته است.» 

روند صعودی اخیر تقاضا برای بازار options و مشتقات را افزایش داد که باعث می‌شود خریداران بتوانند بعداً دارایی پایه را با قیمت از پیش تعیین شده خریداری کند. 

به گفته تیلن، «افزایش تقاضا برای این به اصطلاح شرط‌بندی‌ها روی روند صعودی، باعث شده فعالان بازار و خریداران سود زیادی کسب کنند. این نهادها احتمالاً بیتکوین را می‌خرند و با افزایش قیمت‌ها، سود خود را پوشش می‌دهند و به فشارهای صعودی پیرامون ارز دیجیتال می‌افزایند. هر چه به ۴۰ هزار دلار نزدیک‌تر می‌شویم، افراد بیشتری برای محافظت از خود باید بیتکوین بخرند.» 

تیلن افزود: علاقه گسترده‌ای برای بالا بردن قیمت‌ها به این سطح ۴۰ هزار دلار وجود خواهد داشت، بنابراین احتمال اینکه به این سطح برسیم زیاد است. در زمان انتشار این خبر، قیمت بیتکوین حدود ۳۷۱۳۰ دلار است و طی یک ماه افزایش ۳۳ درصدی داشته. 

روند قیمت بیتکوین
روند قیمت بیتکوین – منبع: CoinMarketCap

یکی دیگر از عوامل حمایت کننده از این روند صعودی، کاهش نرخ تورم ایالات متحده و امید به کاهش نرخ یا کاهش نقدینگی توسط فدرال رزرو است.

فدرال رزرو در ۱۴ ماه منتهی به می ۲۰۲۳، ۵۲۵ نقطه پایه (BPS) نرخ می‌دهد تا تورم افسارگسیخته را مهار کند. تشدید نقدینگی سریع فدرال رزرو باعث عدم انگیزه سرمایه‌گذاری در دارایی‌های پرخطر شده و این امر تا حدی مسئول سقوط کریپتو در سال گذشته بود. 

با این حال، نرخ تورم در ماه‌های اخیر به طور قابل توجهی کاهش یافته است و در ژوئن سال گذشته به ۹/۱ درصد رسیده است. داده‌های منتشر شده در روز سه‌شنبه نشان داد که CPI ایالات متحده در ۱۲ ماه منتهی به اکتبر ۳/۲ درصد افزایش یافته است، آن هم پس از افزایش ۳/۷ درصدی سپتامبر. 

کاهش نرخ تورم به این معنی است که فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را از محدوده فعلی ۵/۲۵ تا ۵/۵ درصد به ۲/۷۵ درصد کاهش دهد. بر اساس قراردادهای فیوچرز صندوق‌های فدرال رزرو، بازارها تا پایان سال ۲۰۲۴، نود واحد پایه را برای کاهش نرخ قیمت گذاری کرده‌اند. 

به گفته تیلن، «شاخص تورم در ایالات متحده در حال حاضر ۳/۲ درصد است در حالی که نرخ بهره ۵/۲۵ درصد است—تفاوتی ۲ درصدی. اگر مدل تورم ما جاری باشد، این اسپرد حتی ۳ درصد خواهد بود—بنابراین می‌توانیم انتظار ۲۰۰ واحد کاهش نرخ را در سال آینده داشته باشیم. این آمار صعودی است.» 

تیلن انتظار دارد تورم، که با شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه گیری می شود، به زیر هدف ۲ درصدی فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ کاهش یابد. در نهایت، خوش‌بینی درباره ETF اسپات اتریوم می‌تواند به حمایت از افزایش قیمت ادامه دهد. به گفته تحلیلگران بلومبرگ، ۹۰ درصد احتمال دارد که SEC یک یا چند ETF را قبل از دهم ژانویه تایید کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا