اخبار استخراجاخبار بیت کوین

نرخ بالای هش درآمد ماینرها را کاهش داده است

نگاهی دقیق به آمار استخراج ماه ژوئن در بلاک چین بیت کوین و درآمد ماینرها


در طول ۳۰ روز گذشته در ماه ژوئن، ماینرهای بیت کوین ۴۳۲۴ پاداش بلاک کشف کردند که طی آن ۳۷ استخر ماینینگ هش به بلاک چین اختصاص پیدا کرده است. بلاک چین در ژوئن به دو نقطه عطف دست یافت، چرا که شبکه در ۱۱ ژوئن به بالاترین حد خود در نرخ هش رسید و سه روز بعد، در ۱۴ ژوئن، سختی استخراج نیز به رکورد جدیدی رسید.

با وجود اینکه ماینرها در ماه ژوئن ۲۷۰۲۵ بیت کوین تازه به دست آوردند، سختی ماینینگ به بالاترین میزان خود رسید.  در نتیجه آن درآمد ماینرها کاهش پیدا کرد.

ماینرهای بیت کوین، در ۲۰۱۶ بلاک گذشته، میانگین هش ۳۵۹ اگزاهش در ثانیه (EH/s) را ثبت کرده‌اند. در روز شنبه، ۱ ژوئیه ۲۰۲۳، نرخ هش فعلی تقریباً ۳۳۵/۷۱ EH/s بود، با ۳۷ استخر استخراج که قدرت هش را به زنجیره بیت کوین اختصاص می‌دهند.

توزیع ۳۰ روزه استخر استخراج بیت کوین و درآمد ماینرها
توزیع ۳۰ روزه استخر استخراج بیت کوین – منبع: btc.com

استخر ماینینگ Foundry USA برترین استخر در روز شنبه و در ماه گذشته شناخته شد. آمارها نشان می‌دهد که در ماه ژوئن، استخرهای استخراج ۴۳۲۴ جایزه بلوک کشف کردند که ۱۴۰۴ مورد از آنها را Foundry پیدا کرد.

معیارهای Foundry در ماه ژوئن نشان می‌دهد که این استخر ۳۲/۴۷ درصد از نرخ هش جهانی را به خود اختصاص داده است. Antpool در ماه ژوئن با کشف ۹۲۳ بلاک در ماه و ۲۱/۳۵ درصد از کل نرخ هش، جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

به دنبال این استخر ماینینگ، F2pool با ۵۹۳ بلاک، Binance Pool با ۳۸۲ بلاک، Viabtc با ۳۷۳ بلاک، در مجموع ۳۱/۱۷ درصد از نرخ هش جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. در مجموع ۱۶ استخر ماینینگ حداقل ۱ اگزاهش یا به عبارت دیگر چیزی بیشتر از قدرت هش جهانی را در اول جولای تولید کردند.

ماه ژوئن برای بلاک چین بیت کوین از نظر سختی استخراج چالش‌برانگیز بود. در ۱۴ ژوئن در ارتفاع بلوک ۷۹۴۳۰۴ در حدود ۲/۱۸ درصد افزایش و در ۲۸ ژوئن در ارتفاع بلوک ۷۹۶۳۲۰ در حدود ۳/۲۶ درصد کاهش رخ داد.

این افزایش در ۱۴ ژوئن سختی استخراج را به بالاترین حد خود در تاریخ، یعنی به رقم ۵۲/۳۵ تریلیون رساند، در حالی که کاهش بعدی دو هفته بعد آن را به ۵۰/۶۵ تریلیون فعلی کاهش داد. اگرچه این رکورد سختی استخراج نقطه عطف مهمی بود، نرخ هش کل بیت کوین در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۳ به ۵۱۶/۶۱ EH/s در ارتفاع بلوک ۷۹۳۸۶۸ رسید.

در حال حاضر، تغییر سختی بعدی برای تاریخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است، و هاوینگ پاداش بلوک بعدی کمی بیش از ۴۳ هزار بلوک فاصله دارد. انتظار می‌رود هاوینگ بیت کوین در تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۲۴ یا حدود آن انجام شود و پاداش بلاک از ۶/۲۵ بیت کوین به ۳/۱۲۵ بیت کوین کاهش یابد.

تا زمان نگارش این خبر، در ارتفاع بلوک ۷۹۶۷۵۶، پیش‌بینی می‌شود که استخراج‌کنندگان حدود ۲۷۰۲۷۵ بیت کوین را قبل از رویداد هاوینگ کشف کنند. در جریان هاوینگ پاداش بلوک آتی، که درآمد استخراج یک عملیات را به نصف کاهش می‌دهد، آمار استخراج بیت کوین از theminermag.com نشان می‌دهد که مقدار بیت کوین تولیدشده در روز به ازای هر اگزا هش در ثانیه، نرخ هش عملیاتی به طور پیوسته از ژانویه ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

در ژانویه سال گذشته، ماینرها روزانه ۵/۱ بیت کوین درآمد داشتند، اما آمار فعلی نشان می‌دهد این رقم به ۲/۶ بیت کوین کاهش یافته است. در ماه ژوئن، این رقم در ۲/۶ بیت کوین باقی ماند، در حالی که در ماه مه ۳ بیت کوین ثبت کرد، که از نرخ روزانه ۲/۷ بیت کوین در آوریل به ازای هر اگزا هش در ثانیه پیشی گرفت.

نظر شما در مورد آمار استخراج ماه ژوئن چیست و چه چیزی در انتظار ماینرهای بیت کوین است؟ آیا پیش‌بینی می‌کنند پیش از رویداد هاوینگ افزایش درآمد خواهیم داشت؟ 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا