اخبار بین المللاخبار متاورس

رونمایی از وایت پیپر دولت امارات با تمرکز بر مقررات متاورس

بررسی استانداردهای پذیرفته شده جهانی در زمینه متاورس در امارات متحده عربی

دولت امارات متحده عربی اخیراً از رونمایی از وایت پیپری خبر داد که بر پتانسیل متاورس و مناطقی که «جامعه جهانی باید آمادگی خود را در آنها تقویت کند» تاکید دارد.

استانداردهای پذیرفته شده جهانی در زمینه متاورس

دولت امارات متحده عربی اخیراً از وایت پیپری با عنوان «چارچوب خودتنظیمی متاورس» رونمایی کرده است. بر اساس بیانیه‌ای که توسط وزیر دولت در بخش هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال، عمر سلطان العلما صادر شد، این سند در درجه اول بر اهمیت استانداردهای عملیاتی پذیرفته شده در سطح جهانی تأکید می‌کند.

وزیر اقتصاد دیجیتال امارات افزود که وایت پیپر، که در ارتباط با فعالیت صرافی ارز دیجیتال Okx تولید شده، نه تنها بر پتانسیل متاورس، بلکه بر حوزه‌هایی تأکید می‌کند که «جامعه جهانی باید آمادگی خود را در آن تقویت کند». العلما با این حال تأکید کرد که مواردی وجود دارد که نیاز به بحث و تحقیق بیشتری درمورد آنها وجود دارد.

پذیرش و مشروعیت استانداردهای جهانی در زمینه متاورس

در این وایت پیپر ۳۵ صفحه‌ای، نویسندگان این متن از اهمیت اصول خودتنظیمی حمایت می‌کنند و دلیل نیاز به همکاری بین‌المللی را دو چندان می‌دانند.

ایجاد حداقل اصول مشترک خودتنظیمی از طریق همکاری بین‌المللی یکی از رویکردهای ممکن برای مقابله با این چالش است. جامعه بین‌المللی (یعنی دولت‌ها، صنعت و جامعه مدنی) با همکاری یکدیگر برای اتخاذ تدابیر خودتنظیمی مؤثر، عادلانه و ارتقای امنیت کاربران متاورس می‌توانند به ایجاد یک چارچوب جهانی برای رشد مسئولانه و پایدار کمک کنند.

نویسندگان اضافه کردند که وقتی این کار انجام شود، به فضا کمک می‌کند تا با مسائل مربوط به پذیرش و مشروعیت این استانداردها برخورد کند.

در همین حال، وزارت امارات متحده عربی در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار کرد که همچنان «یک شکاف بزرگ» وجود دارد که آن را ناشی از «نبود مقررات یکسان یا یک کد رفتار جهانی برای عملکرد در این اکوسیستم نوظهور» می‌داند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا