خبر فوری

قیمت ورلدکوین با برکناری سم آلتمن به بالاترین حد خود رسید

تاثیر «کودتای OpenAI» بر ورلدکوین

 

قیمت ارز دیجیتال ورلدکوین (WLD) با اخراج سام آلتمن خالق آن از سمت مدیر عامل OpenAI سر به فلک کشید و حالا او وعده محصول جدید شگفت‌انگیزی را داده است. طی هفت ساعت گذشته مقدار زیادی از ارز دیجیتال ورلد کوین  (WLD)—حدود سه میلیون—در صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال واریز شده است. 

این تراکنش‌ها توسط بازارساز GSR و یک نهنگ ناشناس انجام شده است که در اوایل این ماه نیز مقدار زیادی از WLD را فروخته است. این اتفاق پس از این افتاد که ورلدکوین به بالاترین حد تاریخی خود یعنی ۲/۵ دلار رسید و سم آلتمن، بنیانگذار WLD از OpenAI اخراج شد.

اکنون سم آلتمن و تیم او قصد دارند شروع به ساخت یک محصول جدید کنند، که قول می‌دهند «باورنکردنی» خواهد بود. Worldcoin محصول شرکت فناوری Tools for Humanity است که آلتمن بنیانگذار آن بوده است. 

پس از افزایش قیمت WLD، نهنگ‌ها شروع به فروش میلیون‌ها واحد از آن کردند 

 بر اساس توییت‌های اخیر منتشر شده توسط lookonchain، با تاثیر از اخبار برکناری سم آلتمن از OpenAI، ارز دیجیتال ورلدکوین به بالاترین حد خود رسیده است. 

شرکت بازارساز GSR مقدار ۱/۸۳ میلیون ورلدکوین به ارزش تقریبی ۴/۴۷ میلیون دلار را به صرافی‌های مختلف واریز کرده است. یک نهنگ ناشناس نیز مقدار ۱/۱ میلیون ورلدکوین به ارزش تقریبی ۲/۶۶ میلیون دلار به صرافی بایننس واریز کرده است. 

همان نهنگ در ۶ نوامبر، دو میلیون WLD را در بایننس به قیمت ۱/۷۶ دلار فروخت. قبل از آن، در ۱۹ اکتبر، شش میلیون WLD را به قیمت ۸/۷ میلیون دلار در Binance و OKX خریداری کرد. این نهنگ اکنون چهار میلیون WLD به ارزش ۹/۳ میلیون دلار دارد و سود محقق نشده او ۳/۵ میلیون دلار است. 

حاشیه‌های اخیر در مورد کودتای OpenAI 

هیئت مدیره OpenAI، خالق ربات هوش مصنوعی محبوب ChatGPT، سم آلتمن، بنیانگذار این شرکت را از سمت مدیرعامل برکنار کرد با این اعتقاد که او قادر به هدایت شرکت به سوی آینده‌ای موفق نیست. رئیس شرکت، گرگ براکمن، تصمیم گرفت در حمایت از آلتمن استعفا دهد. 

بسیاری از کارشناسان از این روند به عنوان «کودتای OpenAI» یاد کرده‌اند. سپس میرا موراتی، مدیر ارشد اجرایی OpenAI به عنوان مدیر عامل آینده در نظر گرفته شد، اما موراتی تصمیم گرفت آلتمن و براکمن را دوباره استخدام کند. این شرکت به چند نفر دیگر برای پست مدیرعامل پیشنهاد داد و در نهایت امت شیر، مدیر اجرایی سابق توییچ را انتخاب کرد. براکمن در توییتی نوشت که او و آلتمن اکنون در حال جمع‌آوری یک تیم برای راه‌اندازی یک شرکت جدید هستند که محصولی «جدید و باورنکردنی» خواهد ساخت. 

بیلی مارکوس، یکی از خالقان Dogecoin، در مورد وضعیت OpenAI اظهار نظر کرد و به طعنه گفت که او اکنون انتظار دارد فیلمی بر اساس این داستان OpenAI ساخته شود. امروز، مارکوس دوباره در X (توئیتر سابق) گفت که «این داستان درام OpenAI» احمقانه است و دوباره به طعنه گفت که «X یک برنامه مهم برای اخبار فوری است و باید به هر قیمتی از آن محافظت شود».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا