اخبار بیت کوین

پیش‌بینی زیان شدید هولدرهای بیتکوین

کافیست قیمت از سطح فعلی کمی پایین‌تر برود تا تعداد قابل توجهی از هولدرهای بیتکوین ضرر کنند.

 

برخی از معیارهای آنچین بیتکوین منعکس کننده اولین تلاش هماهنگ فروشندگان رمزارزها طی دو هفته پس از نوسانات گسترده بازار است.

داده‌ها نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین دارایی دیجیتال جهان پیش از بازگرداندن کمی زیان به سطح فعلی نزدیک به ۲۳۶۰۰ دلار، ۲/۹ درصد کاهش یافت و به ۲۸۳۰۰ دلار رسید. 

داده‌های گلس‌نود نشان می‌دهد که معیار سود/زیان خالص (NUPL) که تفاوت بین قیمت فعلی بازار بیتکوین و قیمتی که کوین‌ها در آن خریداری شده‌اند را اندازه‌گیری می‌کند، به ۰/۳۰۷ کاهش یافت که پایین‌ترین سطح قیمت از ۷ جولای است.

کافیست قیمت از سطح فعلی کمی پایین‌تر برود تا تعداد قابل توجهی از هولدرهای بیتکوین ضرر کنند. حرکت کوچکی که در روز چهارشنبه رخ داد در ادامه یک دوره بی‌علاقگی بود، و پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده تاخیر در صندوق قابل معامله ETF‌ اسپات وجود داشته باشد.

در همین حال، انحلال طولانی‌مدت قراردادهای فیوچرز، که میزان پول از دست رفته توسط تریدرهایی را که روی افزایش قیمت بیتکوین در بازار مشتقات شرط بندی کرده‌اند، اندازه‌گیری می‌کند، در بایننس نیز به بالاترین حد یک ماهه ۲/۵ میلیون دلاری رسید.

برخی از نشانه‌های حیات مشاهده شده است که نشان می‌دهد میزان علاقه به معاملات فیوچرز در بای‌بیت به بالاترین رقم ۱۶ ماهه ۲/۸ میلیارد دلاری رسیده است، اگرچه همچنان بازار جو نسبتاً آرامی دارد.

کارگزاری دارایی‌های دیجیتال K33 در یادداشت تحقیقاتی اخیر خود گفت: «جریان‌های آنچین و ارزیابی‌های مربوط به عرضه گسترده نشان‌دهنده فعالان بازار منفعل در طول سال است.»

همچنین، پنج‌شنبه، MVRV Z-Score، که انحراف قیمت بیتکوین را از میانگین تاریخی آن اندازه‌گیری می‌کند، به پایین‌ترین سطح یک ماهه ۰/۶۱۱ سقوط کرد، که نشان می‌دهد این دارایی در حال حاضر زیر میانگین تاریخی خود معامله می‌شود–که خود نشانه بالقوه فروش بیش از حد است.

صرافی‌ها و ابزارهای سرمایه‌گذاری مختلف، از جمله پلتفرم‌هایی که از توکن‌ها استفاده می‌کنه یا کارگزاران سنتی، در حال حاضر تقریباً ۳/۵ میلیون بیتکوین در اختیار دارند و موجودی مبادله‌ای در پایین‌ترین حد چند ساله خود است. K33 افزود، مفهوم این امر این است که نقدینگی بازار تا حدودی محدود است.

نقدینگی محدود می‌تواند احتمال نوسانات بارزتر را پس از به دست آوردن مجدد حرکت بازار افزایش دهد. داده‌های گلس‌نود نشان می‌دهد که فعالیت آنچین برای بیتکوین نیز به کندی ادامه پیدا کرده و میانگین حجم تراکنش‌ها طی هفت روز به پایین‌ترین سطح یک ماهه ۵۳ دلار رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا