اخبار بیت کویناخبار تحلیلیتحلیل تکنیکال

با شروع روز CPI، هدف قیمت بیت کوین از 19 هزار تا 25 هزار دلار متغیر است

بیت کوین در روز ولنتاین نتوانست سطح 22 هزار دلاری را بشکند.

در این روز ولنتاین داده‌های کلان اقتصادی بسیار مهم اند، و گاوهای بیت کوین با یک تست آشنا روبرو هستند.

بیت کوین در 14 فوریه نتوانست سطح 22 هزار دلاری را بشکند، در حالیکه بازارها برای تأثیرات داده‌های اقتصاد کلان آماده شدند.

چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD
چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

بیت کوین در مقابل CPI (شاخص قیمت مصرف کننده): «منتظر نوسانات باشید!»

داده‌های Cointelegraph Markets Pro  و TradingView نشان می‌دهند که جفت ارز BTC/USD نتوانسته پیش از انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI) برای ژانویه، به بیش از ۲۱۸۰۰ دلار صعود کند.

داده‌های CPI ژانویه، که مهم‌ترین داده‌های CPI نامیده شده‌اند و در ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت شرقی ارائه می‌شوند، همانند یک کاتالیزور نوسانات برای دارایی‌های پرریسک عمل می‌کند.

بنابراین، فعالان بازار کریپتو انتظار داشتند یک روز شلوغ در بازار ترید داشته باشند، زیرا قیمت ۱۹ هزار دلار و ۲۵ هزار دلار هر دو به عنوان قیمت هدف بالقوه امکان پذیر بودند.

Venturefounder در توییتر نوشت : «اگر فردا صبح عدد CPI، کاهش تورم بیشتری را در جهت مثبت نشان دهد، احتمالاً شاهد افزایش بیت کوین به ۲۴ تا ۲۵ هزار دلار خواهیم بود. از سوی دیگر، اگر این رقم در جهت منفی باشد، می‌تواند باعث بیت کوین ۱۹ تا ۲۰ هزار دلاری شود، روز مهمی است، انتظار نوسانات را داشته باشید.»

نمودار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)
نمودار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) – منبع: اداره آمار کار


مایکل ون دپوپ قبلاً روی «مرحله پایانی» اصلاح فعلی بیت کوین با ۲۰۵۰۰ دلار به عنوان سطح کلیدی برای گاوها شرط بندی کرده بود.

نمودار مشروح جفت ارز BTC/USD
نمودار مشروح جفت ارز BTC/USD – منبع: حساب توییتر Michaël van de Poppe

CPI برای تعیین حد ضرر ارزهای دیجیتال بسیار مهم است

شرکت تجاری QCP Capital در آخرین به‌روزرسانی بازار خود، عواملی فراتر از داده‌های CPI را به‌ عنوان دلیلی برای نگرانی سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال معرفی کرد.

اقدامات قانونی اخیر علیه شرکت Paxos، که استیبل کوین بایننس یا BUSD را صادر می‌کند، می‌تواند یکی از عوامل تاثیرگذار باشد.

«از آنجایی که قانون‌گذاران هنوز علیه بازار کریپتو عمل ‌کنند (احتمالا تا انتخابات ۲۰۲۴)، افزایش ارزش بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر از این منظر احتمال کمی دارد. بنابراین گزارش CPI امروز در نزول بازار کریپتو بسیار تاثیرگذار است.»

QCP ادامه داد که بین انتظارات و واقعیت در مورد کاهش نرخ بهره توسط صندوق ذخیره فدرال ناسازگاری وجود دارد.

در این گزارش آمده است که «ما اکنون نرخ پایانی ۵/۲٪ را داریم که در مقایسه با نرخ پایانی ۴/۹ دو هفته پیش افزایش چشمگیری داشته.»

مشخص است که دارایی‌های پرریسک خود را با این انتظارات افزایش نرخ تطبیق نداده‌اند، و ما انتظار داریم گزارش امروز همه بازارها را در یک راستا قرار دهد–خواه فروش بیش از اندازه سهام (در تعداد بالاتر از حد انتظار) باشد یا افزایش نرخ‌ها (در قیمت کمتر از حد انتظار).

جلسه صندوق ذخیره فدرال برای تغییر نرخ تا هفته سوم مارس تشکیل نمی‌شود و قبل از آن یک گزارش CPI دیگر نیز منتشر می‌شود.

نمودار مشروح دارایی کلان
نمودار مشروح دارایی کلان – منبع: QCP Capital

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا