اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوین

بنیانگذار کاردانو: بیتکوین رقیب کاردانو یا اتریوم نیست

چارلز هاسکینسون: لایه ۲ بیتکوین از نظر زیرساختی عملی نیست.

 

مناظره‌ای بین بنیانگذار کاردانو، چارلز هاسکینسون و Muneeb Ali، در مورد نوآوری‌های لایه ۲ بیت کوین (L2) در مقایسه با شبکه‌هایی مانند کاردانو و اتریوم صورت گرفت. 

Muneeb Ali بر رشد پروژه‌های لایه ۲ بیتکوین را تاکید کرد و پیش‌بینی کرد که اگر این پروژه‌ها شروع به کار کنند، دامیننس بیتکوین افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر،‌ هاسکینسون استدلال کرد که محدودیت‌های ساختاری بیتکوین، موفقیت سرمایه‌گذاری لایه ۲ را غیرممکن می‌کند. 

هاسکینسون در مورد تکامل اتریوم و کاردانو صحبت کرد و اشاره کوچکی به ارتقای مداوم این شبکه‌ها برای توسعه‌دهندگان و همچنین استقرار لایه ۲ داشت. او از چالش‌های عملی در پیاده‌سازی راه‌حل‌های لایه ۲ بیت‌کوین انتقاد کرد. در واقع، هاسکینسون اظهار داشت که این کار به زیرساخت‌های متمرکز نیاز دارد و کاملا در تضاد با اخلاق غیرمتمرکز BTC است. او استدلال کرد که پیشبرد چنین عملیاتی با شبکه بلاکچین لایه ۲ بیت کوین کار بسیار سختی است.

مناظره هاسکینسون در مقابل Muneeb Ali

Muneeb Ali از BitVM دفاع کرد و عنوان کرد که این فناوری امکان استقرار قابلیت‌های جدید در سطح لایه ۱ را فراهم می‌کند و قابلیت‌های ارتقاء بیشتر را به سطح L2 می‌سپارد. او ادعا کرد که شبکه بیتکوین به هیچ تغییری نیاز ندارد و BitVM وسیله‌ای برای استقرار خدمات جدید مورد نیاز در لایه ۱ است. 

هاسکینسون نیز در مورد BitVM صحبت کرد اما به دلیل محدودیت‌های عملی و نگرانی‌های امنیتی مرتبط با راه‌حل‌های لایه ۲ بیت کوین، کمی تردید داشت. استدلال او این بود که BitVM اغلب بر مدل‌های فدرالی تکیه می‌کنند و این رویکرد با اخلاق غیرمتمرکز در تضاد است. 

هرچند Muneeb Ali موضع دفاعی نسبت به BitVM دارد و مدعی شد که این فناوری مشکلات انتقال بیتکوین به داخل و خارج از لایه ۲ را حل می‌کند. با این حال، هاسکینسون قانع نشد و مسائل مربوط به مبادلات بهینه‌سازی و روند اثبات تقلب در این سیستم‌ها را مطرح کرد. 

در زمان انتشار این خبر، رمزارز کاردانو با قیمت ۰/۴۹۶۹ دلار معامله شد.

چارت یک روزه کاردانو در یک کانال نزولی
چارت یک روزه کاردانو در یک کانال نزولی – منبع: TradingView.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا