اخبار وب 3

تلفن لوکس Vertu پاسپورت ورود به دنیای Web3

معرفی تلفن لوکس و هوشمند Vertu با تکنولوژی دانش صفر

 

تلفن هوشمند Metavertu II دارای فناوری Web3، یک سیستم هویت غیرمتمرکز و تراشه ایمن با هوشمندی ZK (تکنولوژی دانش صفر) است و با کاور چرمی پوست تمساح ارائه می‌شود.

گوشی هوشمند Metavertu II هفته گذشته در رویدادی در هنگ کنگ عرضه شد و مدل پایه آن از ۵۱۰۰ دلار شروع می‌شود. اگر پوست تمساح را به فیبر کربن ترجیح می‌دهید، باید ۹۳۰۰ دلار خرج کنید.

ثروتمندان ارز دیجیتال اکنون می‌توانند از گوشی جدید ورتو استفاده کنند زیرا این گوشی هوشمند مجموعه‌ای از ویژگی‌های Web3 مانند کیف پول کریپتو داخلی، سیستم عامل اختصاصی و غیر متمرکز برای dapp‌ها و یک سیستم عامل استاندارد اندروید را ارائه می‌دهد.

گری چان، مدیرعامل ورتو، در مصاحبه ایمیلی به Decrypt گفت: «ما آرزو داریم به کاربران غیرمتعارف و متفکر در بخش ثروتمندان پاسخ دهیم.» چان گفت: «ظهور صنعت Web3 ثروت‌های نوین بسیاری را معرفی کرده است.»

چان افزود که ثروتمندان رمزارز آرزو دارند شخصیت منحصر به فرد خودشان را با نشان دادن PFP و NFT مانند Bored Apes و CryptoPunks به دنیا نشان دهند.

از زمان راه‌اندازی مجدد این شرکت در سال ۲۰۱۸، ورتو روی بسته‌بندی تلفن با جدیدترین سخت‌افزار و نرم‌افزار Web3 تمرکز می‌کند. اولین نسخه از Metavertu در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد.

گوشی هوشمند Metavertu II با هدف ساده‌سازی تجربه کاربر کریپتو، یک سیستم هویت جدید I-DID به گوشی خود اضافه کرده است. این سیستم هویت جدید شماره IMEI تلفن را به شناسه‌های غیرمتمرکز کاربر (DID) وصل می‌کند و و در واقع یک گذرنامه برای دنیای Web3 است.

چان عنوان کرد:

«سیستم I-DID به کاربران این امکان را می‌دهد که هویت دیجیتال خودشان را کنترل کنند. چون هر گوشی دارای یک IMEI منحصر به فرد است، امکان ثبت نام تکراری از بین می‌رود. این سیستم از عوامل مخرب جلوگیری می‌کند. به علاوه، سیستم I-DID مطمئن می‌شود که یک تلفن با یک شناسه در سطح سخت‌افزار مطابقت دارد و همین موضوع از کنترل حساب‌های هویت جعلی کریپتو توسط کلاهبرداران جلوگیری می‌کند.

چان توضیح داد که سخت‌افزار گوشی به دو بخش رمزارزی و غیررمزارزی تفکیک شده است. برنامه‌های Web3 در یک سیستم عامل جداگانه مدیریت می‌شود. به علاوه، سیستم سوم «استتار» نام دارد و ویژگی‌های امنیتی مانند تخریب داده‌ها با یک لمس و ارتباطات کریپتو سراسری را ارائه می‌کند. 

این گوشی یک تراشه عنصر امن «غیر قابل هک» دارد و قابلیت‌هایی مانند امضا، تولید اعداد تصادفی مبتنی بر سخت‌افزار و قابلیت‌های اثبات صفر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. 

چان به قابلیت دانش صفر این تلفن افتخار می‌کند زیرا این ویژگی دارای سخت‌افزار ZK است، ادغام بلاک چین بدون دردسر انجام می‌شود و همه چیز شبیه به باز کردن قفل با اثر انگشت است.

چان خاطرنشان کرد:

«در حالی که بسیاری از شرکت‌ها روی ZK کار می‌کنند، هزینه اجرای ZK بیشتر از هزینه‌های گاز است. سخت‌افزار ابتکاری ZK ما مستقل از وابستگی‌های نرم‌افزاری، نه تنها گس فی را کاهش می‌دهد بلکه کارایی را نیز بالا می‌برد.»

در این میان چان به تمرکز شدید روی ابزارهای هوش مصنوعی ابراز نگرانی می‌کند اما معتقد است که دنیای وب3 می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند. چان توضیح داد:

«ما یک ایده جدید را در نظر گرفتیم و می‌خواهیم هوش مصنوعی با وب3 را روی یک پایه فناوری غیر متمرکز بسازیم و برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی جدیدی ارائه دهیم. این رویکرد نه تنها راحتی هوش مصنوعی را بالا می‌برد، بلکه کنترل افراد روی داده‌ها را بیشتر می‌کند و هیچ فرد سومی به این داده‌ها دسترسی نخواهد داشت.»

چان دائماً بر این نکته تاکید می‌کند که تمرکز زدایی یک سفر طولانی است و تجربه کاربری Web3 هنوز به طور کامل بهینه نشده، چرا که موارد استفاده محدودی دارد و با موانع زیادی مواجه است. او افزود:

«برنامه‌هایی که اغلب در Web2 استفاده می‌شوند نمی‌توانند وارد وب تری شوند. در این قسمت نیاز به یک مرحله میانی دارد مرحله Web2.5. گوشی هوشمند Metavertu II از سیستم عامل‌های مجزای Web2 و Web3 استفاده می‌کند.»

او اعتراف کرد که برخی از ویژگی‌های محصول در حال حاضر بسیار جلوتر از پذیرش کاربر است و قابلیت‌هایی ارائه می‌دهد که کاربر در حال حاضر از آن استفاده نمی‌کند. هرچند، چان بر این باور است که استراتژی‌های شرکت با روندهای آینده همسو است. وی افزود که تمرکز گوشی ورتو روی وب تری است و نسخه جدید این گوشی بیش از هر چیزی روی تمرکززدایی و استفاده از آن برای دستیابی به حاکمیت دیجیتال تمرکز می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا