اخبار بیت کوین

دولت آمریکا با بیش از ۵ میلیارد دلار دارایی یکی از بزرگ‌ترین هولدرهای بیتکوین است!

برآورد دارایی بیتکوین آمریکا می‌تواند از ۵ میلیارد دلار بیشتر هم باشد.

 

تخمین ۵ میلیارد دلاری بر اساس سه توقیف بزرگ مرتبط با هک Bitfinex و جاده ابریشم است، به این معنی که دارایی واقعی می‌تواند بسیار بیشتر از این باشد.

دولت آمریکا با وجود فروش چند هزار بیتکوین به ارزش میلیون‌ها دلار در اوایل سال جاری، با بیش از ۲۰۰هزار بیتکوین به ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار، به یکی از بزرگترین هولدرهای بیتکوین تبدیل شده است.

بر اساس تحلیل داده‌ها بر اساس پرونده‌های عمومی، شرکت کریپتوی 21co تخمین زده است که دولت امریکا هنوز ۱۹۴۱۸۸ بیتکوین دارد که ارزش تخمینی آن ۵/۳ میلیارد دلار است. این شرکت در تحلیل خود خاطرنشان کرد که اینها «برآوردهای دارای کران پایین‌تر از دارایی‌های دولت آمریکا بر اساس اطلاعاتی است که در دسترس عموم قرار دارد.»

دارایی بیتکوین دولت آمریکا
دارایی بیتکوین دولت آمریکا – منبع: Dune

این تحلیل حرکت بیتکوین کیف پول های دولتی آمریکا مرتبط با سه تا از بزرگ‌ترین توقیف‌های بیت کوین از سال ۲۰۲۰ یعنی توقیف ۶۹۳۶۹ بیت کوین Silk Road در نوامبر ۲۰۲۰، هک بیت فینکس و سرقت ۹۴۶۴۳ بیت کوین در ژانویه ۲۰۲۲ و توقیف جیمز ژونگ و سرقت ۵۱۳۲۶ بیت کوین در مارس ۲۰۲۲ را مدنظر قرار داده است.

بزرگ‌ترین توقیف‌های بیت کوین توسط آمریکا
بزرگ‌ترین توقیف‌های بیت کوین توسط آمریکا – منبع: Dune

ذخیره بیتکوین دولتی عمدتاً در دستگاه‌های ذخیره‌سازی رمزگذاری‌شده به‌عنوان کیف پول‌های سخت‌افزاری نگه‌دار می‌شود که زیر نظر وزارت دادگستری و خدمات درآمد داخلی است. دولت ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ دو توقیف مهم انجام داد.

دارایی‌های توقیف شده در همان زمان در اختیار دولت آمریکا قرار نمی‌گیرد. سرویس مارشال‌های آمریکا، آژانس اصلی که مسئول فروش اموال توقیف شده است، تنها پس از صدور حکم قطعی دادگاه، بیت کوین توقیف شده را در اختیار می‌گیرد.

دولت امریکا همچنین بخشی از بیتکوین توقیف‌شده را هر از چند گاهی از طریق یک سیستم حراج بر اساس دستور انحلال دادگاه می‌فروشد. برجسته‌ترین حراج دولتی به سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد، زمانی که تیم دریپر میلیاردر در سال ۲۰۱۴ تعداد ۳۰ هزار بیتکوین از حراجی‌های دولتی ایالات متحده خرید.

با این حال، در سال‌های اخیر، دولت آمریکا به صرافی‌های کریپتو روی آورده است تا بیت کوین توقیف شده را از طریق حراج عمومی بفروشد. یکی از این فروش‌ها در ماه مارس اوایل سال جاری رخ داد، زمانی که دولت ۹۱۱۸ بیت کوین را در صرافی کوین بیس فروخت، که از طریق یک پرونده عمومی نیز تأیید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا