اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

تحلیل بازار بیت کوین؛ بررسی سناریوهای احتمالی برای آینده بیتکوین

بیت کوین با کاهش قیمت ۱.۲۳ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته به ارزش بازار ۷۲۹ میلیارد دلار رسید و در حال حاضر در سطح ۳۷۳۰۰ دلار معامله می‌شود. این مقادیر نشان دهنده فروش بیش از حد بیت کوین است. 

 

تا زمانی که قیمت بیت کوین زیر سطح ۳۷۵۰۰ دلار باقی بماند باید منتظر افزایش سود باز (OI) و به طبع نقدینگی بیشتری باشیم. در حال حاضر دو سناریو برای روند قیمت بیت کوین وجود دارد. 

OI بیت کوین در خطر است!

CrediBULL، تحلیلگر با تجربه ارزهای دیجیتال، گفت که با توجه به افزایش قابل توجه OI برای مشتقات بیت کوین به نظر می‌رسد که به جای حذف بسیاری از سرمایه‌گذاران اهرمی از بازار بیش از هر چیزی باید انتظار کاهش قیمت داشته باشیم. 

این اتفاقات به این معنی است که تعداد موقعیت‌های اهرمی و ریسک‌های بازار افزایش یافته‌اند و شرایط بازار از حالت ایده‌آل فرسنگ‌ها فاصله دارد. این تحلیلگر اذعان داشت که بازگشت سود باز به منطقه خطر نشان می‌دهد که بازار ارزهای دیجیتال در یک وضعیت ناپایدار با اهرم فشار بالا قرار دارد و امکان نوسانات بالاتر قیمت بیت کوین چندان دور نیست.

در حال حاضر دو سناریو برای بیت کوین وجود دارد.

  • سناریوی اول شامل یک فشار کوتاه (افزایش سریع قیمت به خاطر فروشندگان کوتاه مدت) است.
  • سناریوی دوم شامل یک عقب نشینی مداوم یا کاهش ثابت قیمت است.

اگر فشار کوتاه رخ دهد، قیمت بیت کوین بالای ۳۷۶۰۰ می‌رود و می‌توانیم انتظار بازگشت سریع و شدید قیمت را داشته باشیم. از طرفی، اگر فشار بلندمدت باشد، احتمالاً کاهش شدید قیمت در جهت مختلف فشار رخ می‌دهد.

دو سناریوی ممکن برای قیمت بیت کوین

اولین سناریو قرارگیری قیمت در سطوح بالای محلی است. در این شرایط اگر بیت کوین آخرین سطوح بالای مناطق محلی را طی کند و با موفقیت بهبود قیمت داشته باشد می‌تواند محدوده ۳۸ هزار تا ۳۸۲۰۰ دلار را هدف بگیرد. 

طبق گفته این تحلیلگر، اگر قیمت بیت کوین نتواند از سطوح بالای محلی رد شود، قیمت به محدوده ۳۶۶۰۰ تا ۳۶۹۰۰ دلار کاهش می‌یابد و دوباره آنجا ریکاوری می‌شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا